Valdag.

Idag är det valdag i Sverige. Det känns lite stort. Demokrati är allt bra häftigt. I år är första gången jag röstar på självaste valdagen. Det pirrar lite i magen, känns högtidligt och vuxet. Minns hur jag brukade gå med mamma och pappa när de röstade. Minns stämningen i Österslättsskolans matsal... Jag förstod att någonting stort var på gång, även om jag förmodligen inte hade klurat ut precis vad det handlade om. Idag har jag bättre koll och tur är ju det hihi. Känslan av lite spänning i vardagen är dock densamma. I år är jag nästan rent av nervös! Håller tummen hårt att blocket jag kommer att rösta på vinner!! Så ut och rösta med er nu och ha en riktigt skön söndag! :) Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback