Romantisk lördag.

Jag vet inte om tanken föddes för att han kände ett uns skuldkänslor över att ha lämnat mig ensam en fredagkväll (vilket jag å andra sidan inte hade ett dugg emot) eller det faktum att vi är ganska dåliga på att unna oss att gå ut och äta. Hur som helst. När Calle kom hem sent i fredags kväll sa han att han skulle bjuda ut mig på middag följande kväll och att jag fick välja vart vi skulle gå. Wihiii. :)
Kom direkt att tänka på La Roche. Har velat gå dit länge, men deras underrubrik är Vin & Tapas, och tidigare har inte något av dessa två för mig trevligt klingande ord varit särskilt lockande för Calle. Men sommaren 2010 har det hänt under vad gäller kombinationen Calle och vin och med lite efterforskning vad gäller tapasen så såg även detta ut att kunna lösa sig. För oj, vad gärna jag ville dit. Det ser så mysigt ut när man går förbi... Ville ha en riktig mysig kväll...
Och mysigt, det blev det! Både vin, mat, atmosfär och personal var topp. Calle gillar numera tapas, hihi. ;) Hade precis så mysigt som det har sett ut att andra har när jag passerat förbi. ;) Helt underbart. <3
25 meter från  vår port blev det att vi svängde upp på kvarterskrogen. Personalen där är så go och ölen inte dum den heller. Blev en fin guldkant på kvällen (om än en bidragande orsak till lätt huvudvärk och seghet idag, hrm...).
Kanske är såna här kvällar så härliga för att de kommer relativt sällan, så frågan är om man ska sträva efter att gå ut och äta oftare eller inte. Kanske. Kanske inte. Hur som helst så är det alltid trevligt och igår kväll var alldeles, alldeles, uuunderbart. ;))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback