GLAD

Igår kväll var en märklig kväll.
Jag kom hem, duschade och gick och la mig! Klockan 20:20!!
Helt galet.
Men så skönt. Var helt död. Kunde inte för allt i världen förstå att nåågon annan kunde hålla sig vaken - inte nu med detta mörker ute!?
Åh.
Måste byta taklampa i köket också.
In need of ljusterapi?
Tio och en halv timme senare var jag hur som helst ganska så utsövd, hehe.
Men nu blir jag likförbannat seg när mörkret faller...
Ska det vara så här?
Har jag gått och blivit gammal?
Gahh.
Tänk vilken skillnad det är på sommar- och vinter-kvällar... Och då har vi inte ens vintertid!! Hur ska detta gå??
* * *
Annars är det bra.
Det är en fin vecka, detta.
Många fina små saker och händelser som värmer mitt höstruskiga hjärta.
Många fina personer i min närhet som gör att jag ler i min ensamhet, blir varm innuti...
Dansklassen får mig till exempel fortfarande att le.
Jag. Blir. Så. Glad. Av. Att. Dansa.
Och gårdagens spelning med Sixten var fin den med.
Det gick fint att spela och omständigheterna gick det då inte att klaga på - trevligt sällskap, fantastisk mat och vacker miljö, musik och gage.
Sixten gör mig också glad. Mys är vad han är.
Och så blir jag glad av att spela cello, av att lära mig nya saker.
Efter en och en halv timmes lektion i tisdags var jag lätt mör men pepp och glad då med!
Tanken på en lördag i Köpenhamn hos några av de allra, allra finaste gör mig också väldigt glad.


Nu blir det matlagning här. Thaiinspirerat kanske, kanske?
Önskar eventuella läsare en god afton.
Puss på er, fina människor! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback