Frågor och svar!

Hittade dessa frågor och svar på Sofias blogg och i brist på annat svarade jag på dem:

Vad/vem fick dig att skratta idag? Emelie Sandgren och Linda Alexandersson på lunchen.
Vad gjorde du 8.00 imorse? Kom till skolan och började öva.
Vad gjorde du för 30 min sen? Såg slutet på filmen ”Vägen”
.
Vad hände dig 1993? Jag började skolan och fick en fantastiskt ful chockrosa keps, dagen till ära, haha
.
Vilken färg är din hårborste?
Svart. Den är pytteliten, kan tilläggas. Kanske dags för en ny (”riktig”)?
Vad köpte du sist?
En blommig klänning med spetskrage på Zara, idag faktiskt. <3
Vad fick du senast i present?
Blommor av Lotta och Theodor?
Vilken färg är din dörr?
Klassisk dörrfärg... typisk träig... och så har den brevinkast, handtag, två lås och en spik!
Var förvarar du dina pengar?
På banker och i en topsburk...
Hur var vädret igår?
Höstigt!
Var kramades du sist?
Nyss i soffan med min fästman.
Vad ser du fram emot?
Brunch i Köpenhamn med Nika och Josefin till helgen.
Vad är 15?
Löning för vissa.
Vilken skostorlek har du? 36
. Och en halv om det vill sig väl. :P
Vill du klippa dig? Ja och nej. Vill toppa mig och egentligen klippa mer ändå, men se det får vänta! ;)
Är du över 25?
Inte än... åh fy, nu fick jag lite åldersnåja här. :S
Pratar du mycket?
From time to time... :P
Kollar du på O.C.?
Nänä. Har sett det två halva avsnitt kanske.
Känner du någon som heter Steve? Japp, min fina Uncle Steve
. =)
Hittar du på egna ord?
Mer eller mindre medvetet ja, haha!
Är du en typiskt svartsjuk person?
Nej! Fy så o-johannigt det känns. ;)
Vad har du för mobil?
En finfin vit HTC Wildfire
Vem ringde dig sist?
Mamma. Eller nej, stod inte det missat samtal från pappa också? Hmm... får kolla upp hihi.
Har du lockigt hår?
Japp!
Vilken konsert ska du på härnäst? Kanske MSO imorgon. Roger Waters är det nyligaste (?) bokade dock.
Vem är den sämsta personen i ditt liv just?
Hemmafru-Johanna – vart har hon tagit vägen?? :P
Ska du jobba imorgon?
Japp på Cross, men först skola.
Vem sa du "jag älskar dig" till sist?
Carl-Johan S.
Vad borde du göra nu? Ta en snabbdusch och hoppa i säng.
Har du något smeknamn? Hyddan och Hydonk leder ligan...
Sover du mycket?
Nej det är nog synd att säga... :P
Vad ska du göra på lördag?
Åka till Köpenhamn med två av mina fina klasskompisar. <3
När var du ute sist?
Och gjorde vad? Svirade, haha? Förra lördagen med Calle på puben här nere om det gills? :P
Har du gråtit idag?
Blev lite glansig i ögonen av filmen faktiskt. Den vi (jag) såg igår grät jag dock ordentligt till..!
Är du en glad person?
Oftast :))
Har du roligt nu?
Lite småtrevligt tycker jag allt att det är det här, haha. Roligare för mig än er, anar jag, haha.
Vad äter du helst?
Fräscht och nyttigt. Gärna med fisk eller kyckling. Eller godis, haha, hrm.
Vem var du med sist?
Calle och jag var på stan en minisväng i eftermiddags och han följde med mig hem också! ;)
Vad heter din mamma? Caroline.

Jag brukar få komplimanger för: mina klänningar.
Jag tycker det är obehagligt: att spela terser, haha.
Jag har samlat på: mycket..! Puh. Julie Andrews-saker vinner nog, hihi.
Ett band/artist jag inte klarar av att lyssna på är: Christer Sjögren.
Jag har en förmåga att: göra lite för mycket, sova lite för lite...
Jag ångrar att jag: var lite feg när jag var ung. Men sen dess har jag insett att det bara är dumt att ångra sig, tihi! ;)
Jag glömmer aldrig när: jag fick brev av Birgit Nilsson. :))
Jag tror att denna terminen: kommer gå på tok för fort! :S
I smyg brukar jag ibland: prata på olika språk med mig själv, haha.
På offentliga toaletter brukar jag: ta i så lite som möjligt.
I min jackficka har jag: mobil och nycklar. Och kanske en servett.
Det här året kommer jag: försöka njuta av bubblan kallad musikhögskolan extra mycket.
Jag hoppas att jag en dag: kommer få en bebis eller fler med Callemannen min, hihi. Men inte riktigt än, tack. ;P
Jag stör mig på människor som: pratar högt i sina mobiltelefoner och delar med sig av sina liv till alla... gaahh.
Något av det sötaste jag vet är: när Baci ligger på rygg eller sitter på rumpan, ihh. <3 Och Ebba. ;)
I telefonen svarar jag med: ”Hej, det är Johanna” oftast, om jag inte spexar till det. :P
En låt som gör mig glad är: ”I finally found someone”.
En låt som kan få mig att gråta är: ariorna ur Madame Butterfly, meed fleera..!
Om jag är ensam hemma brukar jag: njuta av det med.
På McDonalds beställer jag oftast: Mc Flurry, brukar bli max en gång per år dock, hehe.
Jag tycker jag är ganska duktig på att: ha självdisciplin.
Ibland undrar jag varför: lite för ofta...
Jag tycker inte om min: rumpa. Men vad gör man? :P
Det dyraste jag har köpt är: min cello och allt som hör därtill...
Ett köp jag ångrar är: en blus från Tiger som jag använt max en halv gång.
Jag tycker om människor som: är positiva.
Om jag såg en hundralapp på marken skulle jag: undra vem som tappat den och förmodligen försökt hitta denna person innan jag skulle inse att vem som kunde göra anspråk på den och till slut känna att jag nog kunde va snäll nog att ta hand om den :P
Jag ser upp till: mina föräldrar, till mina lärare och en och annan musiker, sångare, skådis, dansare...
Jag saknar: mamma och pappa ibland, släktingar som bor världen över och fina (gammel-)morfar ”Jenko”. <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback