Vill ha...

... ett litet hus.

Längtar verkligen till den dagen vi har vårt eget.
Älskar vår lägenhet, men en sak kan jag inte vänta på att slippa ha: grannar vägg i vägg!
Det är hopplöst när övningslusten faller på! Avskyr att behöva känna att jag stör när jag övar och vill inte vara orolig över att undervisa elever hemma. Övningssordinen gör att intonationen blir sämre. Att jobba med klang är för övrigt helkört. Jag blir spänd och försiktig och tappar allt jag lärt mig om naturlig tyngd... Frustration. Vill ju kunna öva ostört i mitt hem för tusan! Åhåå, vad jag längtar... <3
Inga knackningar i väggarna eller stamp i golven... för visst tar man åt sig när det låter... någonting. Väntar liksom och lyssnar, fast jag försöker koppla bort det. Stör jag tycker jag att de får komma och knacka på. Men sånt händer ju inte. Får man väl helle ilskna grannar eller klagomål hos andra... men åhhhh.
MEN i ett eget litet hus kan man få öva och undervisa preciiis hur mycket man vill!!! :D Man kan repa kammarmusik, spela atonalt och hur starkt som helst och slippa all oro över att man stör. Då är ett akustiskt instrument helt plötsligt hur diskret som helst... hmm...
Drygt en vecka av sommarlovet har gått och skolan renoveras. Jag har både kurs och konserter på ingång och både vill och måste ju öva! Så himla tråkigt när det känns såhär bara...
Men nån dag... Someday... ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback