Min stora feta grekiska helg!


MY BIG FAT GREEK WEEKEND!

Nu har jag vinkat av de sista familjemedlemmarna... Det har varit huset fullt och fullt ös i och med morfars 80-årsdag och det faktum att han valde att fira den i Sverige.
Det har varit några helt underbara dagar, kvällar och nätter! <3
Morfar och Renate (hans fru) kom till Malmö i onsdags. Då mötte jag och Calle upp dem ocg hade en myskväll på restaurang med god mat och god dryck. Så roligt att träffa dem - var ett halvår sen sist!
På torsdagen kom mamma och thea Marina, vilket var minst lika roligt och mysigt! Kvällen spenderades i vår lägenhet, där för övrigt lilla Baci blev totalt nedkärad av Renate, hihi! ;)
På fredagen var morfars födelsedag, men dessvärre blev han sjuk och planerna fick ändras... Det blev en trevlig OS-kväll hemma dock, med tillskott av pappa, morbror och kusin. :)
På lördagen mådde morfar tack och lov mycket bättre och alla kunde äntligen träffas! Det blev mys på stan på dagen (och en fin kjol från Sonia Rykiels H&M-kollektion) och på kvällen först tårta och champagne <3 hos oss, följt av en helt otrolig middag och kväll på restaurang Årstiderna (rekommenderas!)!
Det var riktigt jobbigt att säga hejdå till morfar, Renate och Marina i natt... förmodligen eftersom man aldrig vet när man ses igen. :( På många sätt är det väldigt roligt att ha en släkt som är spridd världen över, men nackdelarna finns där ju, helt klart...
De som bor i Sverige fick jag dock träffa några timmar till och det blev en god natts sömn och en lika god frukost innan de gav sig ut och iväg.
Nu har jag några timmar allena innan det är dags att gå på middag...!! Dessa timmar ska spenderas med cellon, men frågan är om vi inte plågar grannarna istället för att ge oss ut i snön..?! Åh.
Har som sagt varit en fantastisk trevlig helg, men nu skulle jag behöva en helg till känner jag, haha. :P
Önskar er alla en skön och behaglig söndag!
Ciao, ciao!
JOHANNA <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback