Morgonpromenad.

Jag tog en morgonpromenad längs havet. Helt underbart. Den salta vinden och den svaga doften av tång lugnar mig nåt alldeles särskilt. Får mig att känna mig hemma. Det blåste ordentligt och den ljumma vinden gjorde mig helt lycklig och fylld av energi. Bästa starten på länge.
Möttes av ett stort stenblock, det står precis i början av stranden. Hugget i stenen är en soldat och texten "På vakt 1939-1945". Sex år med krig. Jag har svårt att föreställa mig hur länge det måste vara. Tankar på farmor och kafferanson, mörkläggning och den oro de måste levt med även här i Sverige...
Tyckte jag höll ett raskt tempo men framför mig promenerade Paret Med De Enorma Vaderna i samma tempo och fick det att se ut se ut som om de strosade fram hur lugnt och avslappnat som helst. Jag tycker jag har ganska så rejäla vader, men kände mig späd i jämförelse. Muskulösa, jovisst, men också bara jättestora. Båda två. Undrade i mitt stilla sinne och Paret Med De Enorma Vaderna kanske var syskon? Eller bara vad de kallar giftaslika? Hmm. När jag väl lyckades göra min omkörning (nu gick jag riktigt fort) hörde jag att de var amerikaner. Allting är större i Amerika.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback