Hemmafru.

"Den nya hemmafrun har ett vanligt jobb på dagen men ägnar natten åt att steka pannkakor, stärka linneservetter och uppdatera sin cupcake-blogg. Hon försöker alltså klämma in 1950-talets ideal på sin fritid".
* * * * *
Så står det skrivet i dagens Metro, i en artikel som handlar om en kvinna som skrivit en bok kallad "Hemmafru 2.0".
Jag är så träffad. Visserligen är jag student och utan fokus på cupcakes i min blogg, men jag förstår vad hon menar. Och nej, då handlar det inte om att man diggar att dammsuga eller tvätta - det vet gudarna att så är i alla fall inte fallet vad gäller mig! Men att dricka kaffe ur farmors servis, sova i gammelmormors vackert broderade lakan, lägga över varor från sina tråkiga förpackningar till fina burkar, laga redig mat och baka bröd - det är fint det! ;) Har även ambitioner om att lära mig sylta, safta, mangla och laga mat ur Julia Childs kokbok... Listan kan göras lång.
Så ja, på sätt och vis var det huvudet på spiken att läsa den där artikeln. Kanhända går det lite mode i det, men det är ju bara bra tycker jag! Man behöver inte överdriva för den sakens skull. Lagom är som bekant bäst, och personligen skulle jag ju inte vilja vara hemmafru på heltid. Men de där roliga bitarna, de tar jag ju gärna! :)
PS. Är på jakt efter en väggklocka liknande den på bilden, fast i turkost. Någon som vet vart man kan hitta? DS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback