/A not yet/ desperate housewife!

Jag börjar uppskatta mina "hemmafrudagar" denna vecka. Jag har tid och ork till sånt som annars bara och enbart blir en börda. Helt plötsligt har jag även tid till sånt jag vill men inte heller hinner eller orkar - som att baka bröd, sortera saker, fixa fint i skafferiet... (Det är mulet idag igen och då går det ju inte ens att sola...)
- * - * -
Igår var Calle ledig, wihoo! Vi njöt verkligen av den (enda) dagen! Tog sovmorgon, åt frukost och läste tidningen i lugn och ro, njöt lite av att bara vara hemma och tog oss sedan ut till golfen där vi gick 18 hål - bästa rundan för oss båda tror jag minsann! ;)
På vägen hem kom min käre fästman med ett förslag jag inte kunde motstå: kycklingsallad och bubbelrosé på Ribban! Så gott, så mys! <3 En hääärlig kväll!
- * - * -
- * - * -
Nu jobbar han igen men än så länge är jag inte uttråkad av att vara ensam (även om det helt klart är roligast att ha honom hemma och ledig - vi kom på igår att vi tänker villa 134 miljoner kronor och sedan bara ut och resa i några år, hehe!). Nu har jag inget som helst statistiskt belägg, men av vad jag märkt av kompisar etc så känns det som om en av fördelarna med att vara ensambarn är att man ofta helt enkelt gillar att ha egentid och är ganska bra på att fylla den tiden. Kanske ligger det lite, lite i det? Kanske är jag bara en person som gillar att vara ensam då och då. ;) Who knows.
Idag blir det i alla fall slutet på sommarens två veckor långa cellosemester! Dags att komma i form igen! Gig med Banankvartetten på lördag - nere på Falster med bandet Burgermeisters!! Ska bli superskoj, verkligen! ;)
- * - * -
Nähäpp, då var det dags att återgå till min roll som hemmafru, haha! Snart är "Annelies urnyttiga bröd" klart och så håller jag på att fixa vår rena tvätt. Hör och häpna men jag gör faktiskt en liten hög för saker som behöver strykas..!! Sjuuukt otippat vad det gäller mig, haha, men vem vet, fortsätter min hemmafrufeber så kanske jag
även kommer att stryka lite innan veckan är slut!! :P
- * - * -
PUSS PÅ ER!
// Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback