* <3 *

Jag har precis börjat läsa "Hallonbäcken" och författarens språk går rakt in i mitt hjärta. Om jag vore författare skulle jag skriva så. Orden blir som musik, som poesi och verklighet. Jag har bara läst några få sidor, men det är det vackraste på länge.
Jag sitter i solen på balkongen och läser. Tar mig tid att göra sånt jag annars inte har ro till. Nu vill jag ha sommarlov för evigt. Sitta på balkongen, dricka kaffe och läsa. Inte bry mig om morgondagen. Inte bry mig om någonting alls. Bara vara. Bara insupa det som just böcker på en balkong kan ge. Det räcker gott för mig.
Jag har tvättat också, även om det återigen blev mest Calles kläder. Sommaren gör så med våra tvätthögar. Jag går i klänningar och sandaler och bidrar till en och en halv procent av vår tvätthög.
Hänger ut lite på balkongen och låtsas att jag har en stor trädgård där nytvättade lakan får torka av sommarvinden.
Jag vill stanna här i min lilla bubbla nu. Inget behov av vare sig jobb eller skola, vill bara njuta av livet och mysa med Calle och katt. Göra vad som faller mig in och göra vårt hem så fint som det bara kan bli.
Jag vill ha sommarlov för evigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback