Borta underbart, men hemma alltid bäst :)

God middag och glad påsk!
Vi är åter i Sverige och njuter av att det är Annandag påsk. Det blev sovmorgon för oss båda och frukost framför tv:n. Vet faktiskt inte när det hände senast?
Nu är Calle på jobbet - riktigt sugen på att jobba var han när han stack hemifrån - och jag har precis sett klart filmen "Julie & Julia". Har ni inte sett den redan, så gör det! Den var helt underbar och ojoj vad jag blir sugen på att göra i ordning vårt kök och laga "riktiga" recept. :) Har ju en ambition om att testa nya recept i år, ungefär ett nytt i veckan, och den här filmen känns onekligen som en inspirationsfilm för det. Ett recept av Julia Child kanske?
*****
Idag ligger ambitionen på att catcha upp, både i hem och skola. Imorgon drar vardagen igång igen och med råge, kan jag nog säga. Jag ska förutom att gå i skolan ha två orkesterrep, en klädbytardag och jobba på fyra olika ställen! Puh. Ska bli spännande och roligt. :)
*****
Livet som förlovad är att rekommendera. Det låter kanske corny, men det känns allt lite magiskt med en ring på mitt finger... och att se en likadan på min fästmans... tihi. <3 Helt klart ett steg upp på stegen. ;)
Vi kom hem igår och kvällen spenderades i soffan. Vi såg film och åt av allt godis vi rååkade få med oss hem... hehe.
Klockan 07:22 vaknade jag i soffan. Har nog aldrig sovit där så länge eller så bra (även om jag sover där ofta). Kan bero på att vi de senaste tio nätterna antingen sovit på en buss eller på ett extremt lyhört hotell, granne med sinnessjukt störiga och högljudda danska ungdommar..?
*****
Borta bra men hemma bäst!
Kärlek // Johanna

Kommentarer
Postat av: Annelie

Ja, visst blir förhållandet liksom snäppet bättre...! :) Känslorna ännu starkare, fastän man knappast trodde det kunde bli det! :) Mysigt värre! Stort grattis igen, ser fram emot att höra mer och få se ringen imorgon!! :))


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback