Bland bokstäver och biffar...

Hej på er!
Känner att jag har en förkylning på ingång och tvingar mig själv att ta det lite lugnt... åhh. Ville ju rivstarta denna vecka! Hehe. :P Men jag vågar faktiskt inte, för det är inte läge att bli sjuk nu. Ska vicka på två kulturskolor denna vecka, samt jobba min första dag på CROSS och en dag på gamla goda hotellet. ;) Utöver det är det ganska välfyllt av diverse repetitioner och så försöker jag komma på hur det var att spela cello igen..! Händerna har vant sig vid stavarna, känner jag... hrm! :P
Denna förmiddag ska jag spela skalor för grannarna och bli färdig med en skrivuppgift som legat och gnagt föör länge nu. Störigt verkligen, för den är så gott som klar. Lite segt att ta upp den igen, men det känns som en bra grej att göra när jag ändå är litta hängig...
*****
Julie & Julia-febern tycks även ha nåt Calle. :) Igår när jag kom hem från orkesterrepet hade han lagat pannbiff med mos och brunsås och ojoj vad gott det var. Riktig mästerkock är han när han är på det humöret! Heja.
Nu har vi en ambition om att bli bättre på att handla hem fina och goda råvaror. Det blir ju så mycket roligare att laga mat då! Skäms nästan över att ha "fiskehoddarna" så nära, men aldrig varit där... än!
Någon där ute som har tips vart man annars hittar de godaste matvarorna? Så synd att vi inte har nån Saluhall här...
*****
Nej, dags att skriva klart den där uppgiften nu då och värma upp stavfingrarna, hehe.
I eftermiddag är det vik-dags, så håll gärna en tumme hehe. ;)
Kramar Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback