Lycklig flicka!

I söndags kom Carros symaskin hem till oss. Jag skulle få låna den. Så snällt och såå skoj! Jag vet inte huur länge jag velat ha en symaskin och nu ääntligen! Whiii. Köpte tyg och mönster. :)
Igår var det dags att kolla in mina sy-skills. Insåg dock snart att maskinen saknade kapsel till undertråden, så det bar iväg till affären där de var snälla och lät mig köpa en begagnad för baara 250 kr! (Ord. 520..!). Men delen behövdes ju så jaja. Det sved lite, men men.
Väl hemma ville sen maskinen bara spola upp undertråd. Iiingenting annat. Ingenting hjälpte. Frustration. Sökte hjälp hos mamma, hennes jobbarkompis och sökte info på Google. Då ropar Calle på mig: Symaskinen har fått eget liv, av sig själv börjat spola ännu mer undertråd (som om jag inte hade tillräckligt) och hade som pricken över i nu börjat brinna! Röken vällde ur maskinen från alla håll och kanter och det var bara att konstatera att den där kapseln var ett totalt onödigt köp... Hrm!
Gissa om jag var besviken! :( Min nya hobby... alla osydda klänningar och tygpåsar... buhuu!
Men då visar det sig åter att jag har VÄRLDENS BÄSTA POJKVÄN. "Åk och köp en då. Du har ju alltid velat ha en, gumman. Du kan betala tillbaka när du börjar jobba". Hur fin är han inte, va? Avis? ;) Hihi. Whiii!
Så nu är jag världens lyckligaste lilla sömmarflickvän, som har en alldeles egen SINGER. :))) Sydde en tygkasse igår kväll, och fler lär det bli. ;) Hihi!
Ibland är man allt lite extra glad! <3

En annan väldigt trevlig nyhet är att mamma tar med sig hela lilla familjen till Thailand i januari! Nu är det bokat och klart (säg aldrig mer att JAG har sjuklig beslutsångest, mamma, haha! :P)! Ska bli hiiimla skönt! ;) Sola och bada mitt i vintern, det blir nåt nytt. Och för jefla gött ska det bli. :))

En tredje och sista skojig sak är att Frida kommer hit ikväll. Alldeles strax faktiskt. (Så jag borde sluta skriva nu och hoppa in i duschen kanske?) Det ska bli scones och mys... mmm!

Så är snart första skolveckan slut.
Det är gött att vara igång igen, även om formen kankse inte riiktigt är på topp, hehe. Än. ;)
Första Johanlektionen imorgon. Ska bli nice.
Och så kräftskiva på lördag. Ska bli riiiktigt nice! :)

Men nu: SCONESAFTON!

kramar***
JOHANNA
:)



Såhär ser den ut, symaskinen:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback