Även en blind höna hittar ett korn ibland.

- ett uttryck som en lärare en gång sa, och som jag till och från identifierar mig med.

I skrivande stund gör jag det, och känner mig ytterst nöjd. :)
Det är nämligen så att vi ett tag har varit på jakt efter en fotölj och äntligen har vi hittat en som båda två tycker om! Det råkar vara "ägget", designat av av Arne Jacobsen. <3 Den är vansinnigt dyr om man köper den ny, men jag satsar på att fynda den på second hand. Det finns en del där ute, vad jag förstår. Så med lite sparande av pengar och lite tur, så hoppas jag vi blir ägare till en någon gång i framtiden. Och tänker man efter (det är här ordspråket kommer in i bilden) så är det faktiskt en investering. Den är tidlös och kommer alltid att finnas på marknaden, om man mot förmodan någongång skulle vilja sälja den. Dessutom är en begagnad sådan inte så hemskt mycket dyrare än vad de har på till exempel IKEA eller ILVA. Och då vi inte har nåt akut behov av en fotölj, så tycker jag helt klart att den kan vara värd att vänta på. Så det är min plan. Att skaffa en Egg Chair till nya placet. :)
Så här ser den ut:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback