Från snöiga Val Thorens, till vårfina Malmö...

Det har hänt en del sedan jag sist skrev. Eller inte. Det beror onekligen på hur man ser det. Hursomhelst så flydde jag verkligheten och åkte på skidsemester med familjen, Calle inkluderad. :) Det var underbart - som alltid - och jag har förutom fantastisk rolig skidåkning (as always) hunnit både varva ner, vara uppe i varv, umgåtts med de mina, få lite distans till saker och ting, fått mina Head-skidor stulna, hyrt två par olika skidor gratis, druckit massa gott, ätit massa gott, köpt ett par asgrymma nya skidor (wehey!) och fått fin färg i fejjan min, tihi! ;) Färgen flagnar dock lite i taget, men nu på eftermiddagen har jag försökt underhålla den på balkongen. MED solglasögon!! Jäklar vilka röda ögonvitor fröken H har haft!! Och har... Massa fräknar också då ja. Så klart. Fast inte i ögonen. ;)

Väl här och hemma råkar det vara påsklov. Extremt skönt det med faktiskt, hehe. Jag är onekligen aningen skoltrött...! På tal om detta får vi ser hur det närmaste året kommer att te sig. Kan ju avslöja här och nu att ett studieuppehåll kan bli ett alternativ. Låter ju vansinnigt skönt och välbehövligt, men så är det det där med att kunna betala hyra, räkningar och givetvis också underhålla och utveckla cellospelandet! Lite klurigt det där ja, men på nåt sätt hoppas jag att det löser sig! Sen är det ju inte så mycket skola kvar faktiskt, utan dags för det där riktiga vuxenlivet... hjääälp. :P Haha. ;)

Idag har jag unnat mig att LANDA. Vilken vinter det har varit! Med långpraktik och med inneboende, med ännu fler gäster och saker och resor hit och dit. Puh! Landa. Det är lite gött att vara hemma ändå (även om jag gäärna stannat längre i alperna - både i snötäckta berg och i solvarma dalar!). Dagen till ära har jag därför packat upp väskor (jobbade faktiskt igår! Sen snörvlade jag mig till soffan och hostade mig till sömns), diskat, plockat i lägenheten, ringt tusen samtal och suttit x antal minuter i telefonköer (försärkningsmeck pga skidstölden och så lyckades jag ju bita av en bit av en kindtand i natt då jag bara inte orkade ha den fantastiska bettskenan i munnen..!), gått på promenad med goa Hanna (mmm!) och läst Stieg Larsson på balkongen (samtidigt som jag fick lite lätt panik varje gång Baci lyckades trockla sig ut och ville hoppa upp på det smala balkongräcket..!). Har dessutom övervägt att baka kanelbullar (can still happen), pratat i telefon och - helt överraskande - tackat ja till en lägenhetsvisning! Haha. Sjukt otippat, men väldigt roligt och spännande. Ligger i Slottsstaden, så vi bara måste kolla in den ju! Är ju inte direkt vansinnigt sugen på att flytta för tillfället, men man vet ju aldrig. Det kan ju vara som Calle sa: att den har fönsterkarmrar (heter det så, eller kammar, eller nåt annat?! haha) breda nog att sitta i, stukatur och spegeldörrar, en tvättmaskin, en diskmaskin, hel kyl och frys, en köksfläkt och en finfin walk-in-closet...!!! Hehehe. ;) Well, let's dream on, huh? :) Vi får se på onsdag helt enkelt.

Nu är det dags för mig att försöka få ner lite skolarbete på datorn.
Sen får vi se. ;)

Varm kram,
Johanna!



ps. Bilder från semestern kan mycket väl komma att dyka upp här, om så önskas... ds.

Kommentarer
Postat av: Hanna

självklart önskas bilder!! ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback