"Det löser sig"

Från att ha varit i total förvirring, aningen nedstämd och fundersam, så känns det som om allt bara har vänt. För det första så har jag gått och övervägt ett års studieuppehåll hit och dit ett tag nu. På sista tiden har det med 99 % lutat ditåt, men så igår - när för övrigt ansökan skulle in - så bara vände det och jag insåg att jag vill gå kvar. Fördelarna kändes solklara. Jättekonstigt. När jag berättade det för Calle såg han helt chockad ut. Jag måste vara lite schizo ändå, hehe. :P Men det känns fortfarande rätt och bra, så då är det nog det! För jag har insett att jag hursomhelst vill ha den examen jag påbörjat och att det är roligt att undervisa (om det är på mina villkor)! ;) Det, i kombination med ett fantastiskt vårväder och att vi snart flyttar in i något som vi nog kan kalla lite av en drömlya för oss (optimal om inte annat hihi), får mig på ett fantastiskt humör denna dag! Dessutom är jag konstant omringad av fantastiska människor! PLUS att det kanske blir ett sommarjobb av vad jag innan hade som uppehållsplan: att jobba i skobutik! DET känns bra och... ja, optimalt det också! ;) Håller tummen hårt att chefens tidsförslag går ihop med min sommar - som visserligen är ganska oplanerad, men ojoj vad jag behöver LEDIGT, känner jag. Kan ha varit en bidragande orsak till att jag känt som jag gjort. För bara dessa två veckor från skolan - skidsemester och påsklov - har fått mig på rätt köl igen. Skönt! :) Förra året var jag ju trots allt inte ledig en hel vecka ens... eller jo, en, men den var vi inte hemma nåt under hehe. Jaja. Vet ni, det blir nog som Calle och mamma sagt ändå: att det löser sig. Förhoppningsvis på ett bra sätt också. Och just idag känns det ju i alla fall så. :)
Kram på er!!
Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback