Så går ett sommarlov och kommer aldrig mera..

Idag var det upprop på skolan. Så kul att återse så många härliga människor - även om många saknades (och kommer saknas...).
Schemat låg i facket och det såg tjockt ut. Vilket det också visade sig vara! Det enda jag bett om - ett något lugnare år! Men icke. Jag fick riktigt kämpa mot tårarna då våra olika ledare hit och dit pratade och informerade... Meen, det ser ljusare ut nu. Jag lyckades byta grupp så att jag läser en kurs (3 timmar lång lektion!!) i vår istället, och en annan kurs lyckades jag helt skjuta upp till våren. Vi var nog inte så många och vår lärare blev till synes mycket glad över detta, hehe. Ena praktikgrejsimojsen fick jag också lov att ta i vår. För i vår hade jag extreeemt mycket färre lektioner! Hur tänker de?? Skulle inte tvåan vara värst?? När ska jag få tid att bli bra på mitt INSTRUMENT?!?! Gahhh. Okej, att de tycker det är viktigt med många olika saker - men vissa saker... helt orelevanta! Vi borde helt klart få tiiid och ooork till övning istället! Suck! Men, som sagt, det ljusnade en hel del och nu känns det... överkomligt. Kommer nog inte komma ifrån tidiga mornar och långa dagar, men det kommer gå, det tror jag.¨
  Jossan och jag stack till stan sen och lunchade på Espresso House. Mmm! :) Så mysigt att få hänga med henne igen och så mysigt att vara på stan, dricka kaffe och kolla på folk... ;)

Lägenhetsdjungeln tycks tätare än någonsin, men ETT hopp har vi, hehe. Men jag ska nog inte avslöja mer om den, för då lär även den med all säkerhet försvinna..! :P Men håll en tumme om ni har och orkar. Den verkar fin... :))

Nu har jag varit och jympat och som alltid känns det otroligt skönt. <3 Ska strax börja göra kvällens middag: chili con carne.
Imorgon vankas jobb, övning, fika med Hanna och sedan insparksfest för ettorna och deras konsert. Whiii. :)
Sen en LEDIG LÖRDAG TILLSAMMANS MED CALLE *kryss i taket!*, haha. Hoppas väderleksrapporten stämmer, det står en stor sol både imorgon och på lördag, nämligen. :) Sen är det sista sommarjobbsdagen på söndag och sen, sen börjar skolan. På riktigt.

Över och ut.
Hyddan ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback