*söndagsmiddag*

En av punkterna på min lista med mål att uppfylla under år 2007 är att utöka min matlagning. Lära mig laga nya (och gamla) saker, och inte vara rädd för att prova något nytt.
Idag har jag för första gången lagat mammas grönsakssoppa - och den blev riktigt bra! :) Sjukt stolt att jag nu har flera matlådor klara, tihi! ;) Håller dessutom på att rosta rotfrukter och potatis med olivolja och timjan. Inget nytt för min del, men sällan fel. :) Tar ju längre tid än fiskbullar och pastahjul, så lite stolt är jag allt ändå. Ska ju dessutom se till att laga någonting till det... *funderar*.
Övade med Maria och Jannike idag. Kul som alltid. På vägen hem handlade jag på ÖB och (för första gången) på Allfrukt - varför gör vi inte det oftare?! Från och med nu ska jag det, aske baske mig. Basvaror, om inte annat. Och helt klart frukt och grönt! Yep. ;)

På fredag fyller jag år och jag längtar efter att få kalasa med mina vänner! Tyvärr kommer Calle åka buss istället... till Frankrike på skidsemester med sina killkompisar - gahh! Kul för honom. Hrmmm. Hehe! ;)
Sen på lördag kommer det familj och lite släkt. Blir nog nice. :) Inget vidare märkvärdigt. Kände dock att jag ville fira hemma i år. Även om det är "hemma" hos mor och far med... Nångång måste det ju ändå ske. Och för tillfället far jag ju och flyger så det räcker och blir över, känns det som!

Annars... jo! Orkesterpremiär på tisdag! Spännande! Och så ska jag till Lisa och repa. Spelning på söndag, weyy! :P Pop med cello. Det går det med. ;)
Sen en jäkla massa plugg också! Sista veckan av höstterminen nu ju, så allt måste bli klart.

Och sen allt annat som alltid sker. :)
Jag hör av mig. ;)
CIAO!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Hej vännen. Kan inte komma till dig i helgen. Jag har inte tid:( men jag önskar dig en underbar födelsedag! Hoppas du får många fina presenter. Luv JO! Pussis

Postat av: Niclas

Passa dig för allfrukt!
Jag köpte vindruvor där, och blev så bakfull som jag aldrig varit innan. (Sett Emil och griseknoen?)

Visst pastan kanske är ok, men akta dig för vindruvorna!

Haj!

2007-01-18 @ 16:31:31
URL: http://basknas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback