Som i dvala...

Jag har cirka hundrafemtio saker jag borde göra här hemma, men jag orkar bara inte! Idag går allt i ultrarapid och även om jag har lust att göra en massa så går det bara inte. Har varit uppe sen 5 och alla tidiga morgnar börjar uppenbarligen ta ut sin rätt. Ska ta en lång dusch snart och hoppas jag piggnar till lite. Dessutom är vår katt nog lite kåt och därmed aningen störig (speciellt eftersom hon inte ens kan jama ordentligt, haha)... gahh! :S Ska leta upp en veterinär idag och kolla upp för vaccination och p-piller.

Ångesten som alltid kommer innan skolstart börjar sakta men säkert försvinna, och istället börjar jag längta efter att få dra igång igen, komma in i rutiner och inte minst träffa alla goda vänner här i Malmö. :) Har hört att tvåan är det jobbigaste året, men å andra sidan har man lite rutin på det hela nu och bara jag sätter upp lite olika mål på vägen, så ska det nog gå bra. ;) I höst ska jag dessutom bli bättre på att hälsa på folk! Kompisar och familj. Blir väl också lite lättare nu när man har liiite koll på läget här, i alla fall.
Var hemma en snabbis måndag-tisdag för att gå till tandregleringen och tandläkaren (samma dag som jag blev av med min nattandställning på tandregleringen gav tandläkaren mig en bettskena - ska jag aldrig få sova utan massa skot i munnen?!). Det var skönt att komma hem till mor och far, även om det är lite tomt i ena hörnan i köket... Gott att äta mammas mat och härligt att få hänga lite med dem. ;) Ska försöka maka mig hemåt nån mer gång innan jul, hehe! ;)

Här är det Malmöfestivalen men jag har inte orkat delta, mer än att sucka över hur jävligt det ser ut ute när man är på väg till jobbet... Hade varit gött att se nån bra konsert, men jag misstänker att jag inte kommer orka ikväll i varje fall. Har som sagt en hel del att ta itu med här, puh..!

Jag börjar med den där duschen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback