Vill så mycket! Inte låta halsont och stress sätta stopp för det..! Ahh! (Längtar till måndag eftermiddag)...

Till helgen är det första gången i höst som jag ska sjunga inför folk... Så VARFÖR måste jag nu få ont i halsen?!?! Jag vill inte!!! Gahh, högst irriterande! Preparerar med te och glass... åhh.
Hela helgen är fullspäckad och det är massa sång. Spelningen imorgon kväll känns överkomlig, då kör jag ju liksom mitt race, men körkonserten på söndag... Hade känts lugnt om det inte vore för tre solon... ahh! Superkul att bli tillfrågad, men nog blir det extra press och stress... Och på måndag är det beting!! Gissa om jag längtar till måndag efter lunch! Då är allt över och jag och Calle ska julhandla! LÄNGTAR.
Jag har verkligen blivit bättre på att inte ta på mig för mycket hela tiden... men denna helgen är dock späckad till max! Spelning, rep, middag, sång på högmässan, ännu en middag, adventskonsert... och så beting och rep innan dess, direkt på måndag morgon! När ska jag hinna öva?! Gud vare med mig... snälla? :)

Nej, det är inte lätt att alltid vilja vara på topp och prestera bättre och bättre. Inte minst när omgivningen verkar så fantastisk duktig hela tiden. Inte när man varje lektion (utan "mosen", Sixten äger! hehe) måste visa att man har presterat något och hela tiden får reda på sina brister.
Jag har gjort rätt val, det vet jag, och jag vet också att detta är en vardag man helt enkelt får vänja sig vid - för det kommer inte att ändras. Men det är slutet av terminen och egen övning och ledig tid lockar... Man har kommit in i det mesta. Dock inte allt, som sagt. Suck.
Ja, så idag är det lite upp och ner här. Håll bara tummar och tår så att helgen - och helt klart inklusive måndag! - går bra! Jag vill bara vara nöjd och glad och slippa alla spänningar nu... Snaart. Måndag. Det går fort. Det går fort.

*kram*

Kommentarer
Postat av: Camila

ÅH! Lycka till med allt, finaste Johanna. You will make it.

Postat av: Maria

Du kommer fixa helgen och måndagen jättebra sötis! Lycka till med allt! Sen blir det mysig jul efter det! :) Puss och kram!

2006-12-01 @ 15:16:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback