Back on track

Igår kväll slogs jag av en ångest och panik och ovilja att gå till skolan.
- Va?!, undrade Calle. Vill inte du går till skolan?!
Nej, det ville jag inte. Jobbiga känslor av att ha tappat allt jag någonsin lärt mig under de här senste tre veckorna, fick det att knyta sig i magen på mig. Jag ville bara inte! Två intensivveckor och en veckas ledighet kan bryta vilka rutiner som helst.
Och ledigheten var verkligen välbehövlig, det kände jag. Äntligen tid att göra något annat än de saker man alltid gör, äntligen tid för nära och kära, och framför allt tid att andas och vila och se några andra platser än musikhögskolan och vår lägenhet... Insikt över vilket tempo man faktiskt håller, och vilka krav man faktiskt har på sig och ställer på sig själv... Önskade nästan att jag valt att pluggplugga istället... Detta är trots allt en bransch där jag alltid kommer råka ut för både provspelningar och evig övning... puh! Kan ju göra vem som helst lite lätt ångestfylld. :/
Nåja, jag kompromissade lite och tog sovmorgon. Hade iof sig inga ämnen på förmiddagen, men stannade hemma och sov och övade en timme innan det vad dags för gehörslektion. Välbehövligt och så skönt att inte vara i huset hela dagen..! Så hade jag mina lektioner och fick in övning både emellan dem och efter. Och det var så ROLIGT att öva! Alla jobbiga känslor var som bortblåsta och jag insåg (ännu en gång, hih), att detta är det liv jag vill leva. Detta är det liv jag ska leva. Mmm! :D Tihi! One way or another...
Hur som helst är jag go och glad och äntligen back on track!

Wuhu! ;))

Pusspuss!
// Johanna (som ska lämna tillbaka en film, fixa en text till skolan, laga mat och äta den med sin karl och sedan tillbaka till skolan för att repa med Maria och Jannike - weiiii!)
Puss igen!

Kommentarer
Postat av: Sara

Såg dig i tidningen idag gullet!
Puss o kram

Postat av: Sara

Såg dig i tidningen idag gullet!
Puss o kram

2006-11-07 @ 09:24:07
URL: http://sarastromberg.blogg.se
Postat av: Sara

Hoppsan...

2006-11-07 @ 09:24:47
URL: http://sarastromberg.blogg.se
Postat av: Hanna

I vilken tidning då???

2006-11-07 @ 11:40:18
Postat av: Anonym

blt tror jag... de ville skriva om mig och passade på när jag var hemma i veckan... åh, vad stod det? hehe puss

2006-11-07 @ 14:39:14
Postat av: Anonym

http://www.blt.se/article/817305_102-146-0-0

Där fanns den visst, hihi! puss igen

2006-11-07 @ 15:13:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback