Nyår 2005/2006

Nyårsafton igår var förmodligen en av de bästa nyårsaftnar jag någonsin varit med om! Vilken underbar kväll! Allt var verkligen perfekt, så när som på att Calle var 35 mil bort...

Vi träffades vi kl. 15 igår, jag, Lisa och Anna och började laga huvudrätten - kycklinggryta med valnötter och aprikoser. Den blev riktigt god och vi hade helt vansinnigt kul när vi stor där med vårt storkok och flippade ut totalt på någon sorts blandning mellan listerländska och skånska. Wunderbar, hehe. ;)

Lite piff på det sen så var vi redo att ta emot övrigt pack då klockan närmade sig sex. :)

Fördrink, förrätt, huvudrätt, efterrät... nej, det gick ingen direkt nöd på oss. Gott vin och underbara människor gjorde kvällen fulländad. (Inte i den ordningen kanske, hehe).
Vi stannade hos mig till halv tolv ungefär, då vi kom fram till att vi skulle fira tolvslaget på torget ändå. Varför kan man ju undra nu i efterhand... Jag är alltid lika rädd och övertygad om att jag kommer förlora både huvud och händer pga vansinniga raketskjutare! Puh... Jag och Sofa tryckte oss till Munkboden och det nya året kom trots allt. ;)

Irrade lite på torget efter det, men återvände ganska så snart till Hantverkaregatans lugn. Där höll vi på fram till morgonen...
Sen sov jag, Annelie och Max bort halva dan. Gött mos, hehe. ;)

Slappat, spelat cello, kollat på TV, fyllt i ansökningspapper och saknat Calle har jag också gjort idag.
Nu är jag här.
But not for long... hehe.

Gott nytt år alla!!!

Over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback