Året 2005

Tack Lisa... :)

1. Gjorde du något år 2005 som du aldrig gjort förut: Ja, en massa faktiskt. Jag lyckades hålla fast vid samme pojk hele långe året, åkte till England, och så flyttade jag hemifrån och lite så…
2. Höll du några av dina nyårslöften: Jag måste nog kolla efter i min dagbok om jag ens hade några… Men jag anar lite att det var att njuta av livet och må bra, och det blev ju ett himla hyvens år! Best so far kanske, kanske?
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år: Inte vad jag vet… Killar?!
4. Dog någon som stod dig nära: Inte supernära, men tillräckligt…
5. Vilka länder besökte du: Sverige (räknas det?), Danmark, England, Tyskland och Österrike.
6. Är det något du saknade år 2005 som du vill ha år 2006: Mer pengar av CSN, tack! Och mer tid till att dansa och träna…
7. Vilket datum från år 2005 kommer du alltid minnas, och varför: Den 9:e juli, för då tog jag studenten… Ljuva tid, hehe!
8. Vad var dina största framgångar i år: 19,45 i slutbetyg känns okej och att komma in på Ljungskile folkhögskola (och allt vad det innebär) var ju väldans skoj!
9. Största misstaget: Hmm... Konfidentiellt.
10. Har du varit sjuk eller skadat dig: Ja, men inget allvarligt… *ta i trä!!*
11. Bästa köpet: Just nu känns nyårsklänningen och armbandet av Stella McCartney väldans gräjt!
15. Gjorde någonting dig riktigt glad: Jaa…
16. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om år 2005: ”I finally found someone”, ”Angels”, ”Josie”, Saint-Saëns första cellokonsert, med flera…
17. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år: Definitivt gladare! Vilket år! Wiiiii! :)
18. Vad önskar du att du gjort mer: Läxor?
19. Vad önskar du att du gjort mindre: Oroat mig och meckat…
20. Hur tillbringade du julen: Hemma i Karlshamn med mamma, pappa, farmor, mormor, morbror Paul och kusin Nicole. Massa mat, mys och klappar och sång i kyrkan – som vanligt alltså.
22. Blev du kär 2005: Mer och mer.
23. Blev du arg 2005: Alltid lite mer och oftare än önskvärt. Fast mest glad så klart! :D
24. Favoritprogram på tv: Sex and the city, rulade ju som alltid... Men det var gött att komma in i lite andra serier också: Medium, Kommissionen och (black out) det där när de är på ön… Åh, hyvens i alla fall. Och Desperate Houswifes, musn’t forget!!
25. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året: Hat är ett så starkt ord…
26. Bästa boken du läste i år: ”Flicka med pärlörhänge”, av Tracy Chevalier.
27. Största musikaliska upptäckten: Camille Saint-Saëns! Gee… Ger ju samma göttiga feeling som Elgar… För klassisk musik räknas väl också, hehe! Paul Rodgers med Queen var fan en hit också! ;)
28. Något du önskade dig och fick: Den stora vasen från Iittala. Lööööv it! (Fatta flashigt hem jag jobbar på att få, haha!)
29. Något du önskade dig men inte fick: Carvingskidor... Lever på hoppet though… ;)
30. Årets 3 bästa filmer: Nya filmer? Hm… Kom ”Superhjältarna” i år så är den ju given och om det inte måste vara nya filmer måste (!!) jag nominera ”The sound of music”, ”Shrek 2” och ”Princess Diaries 2” var också fina upplevelser… Svår fråga.
31. Vad gjorde du på din födelsedag? Hade kalas för släkt och vänner.
32. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre: Om alla jag älskar var friska…
33. Hur skulle du beskriva din stil år 2005: Började bra och piffigt, men folkhögskolelivet… Låt mig bara säga att jag för första gången i mitt liv äger mjukisbyxor! Still going strong, thoug… hehehe. :P
34. Vad fick dig att må bra: Vara med Calle och mina underbara brüdar, spela cello och sjunga, studenten, avslutningskonserterna, halva priset på Lochen, Österrike…
35. Vilken kändis var du mest sugen på: Brad Pitt är ju inte ful nånstans där man kan se i alla fall! :P
36. Vilken politisk debatt engagerade dig mest: Ehh… Jag satsar på att vara insatt och aktiv i höst! ;)
37. Vem saknade du: Calle, mamma, pappa, morfar och Renate, Lisa och Eric! Och en massssssa andra fina människor…
38. De bästa nya människorna du träffade: Egentligen borde det vara ”ingen nämnd, ingen glömd” men jag får väl skriva utan inbördes ordning: Korridorspacket på Västkust, Stina, Sandra, Emma, Pia, Sophia… åhh!!! Nej, detta var för svårt!! Flåt. Några nämnda iaf. :)
39. Två värdefulla läxor du lärt dig i år: Övning ger fanimej lite färdighet, och kör aldrig Simons bil om det är soligt ute…
40. Citera en sångtext som summerar ditt år: “Tonight, I’m gonna have myself a really good time, I feel aliiiiiive! And the world, is turning inside out, I’m floting around in *******, so don’t stop me now! Don’t stop me, ‘cause I’m having a good time, having a good time!!!” (Don’t stop me now, Queen).
 

 ----------


Jag har drömt mycket denna höst... på nätterna, menar jag. Väldigt verkliga saker och ofta ganska så upprörande och hemska saker... Saker som jag inte för allt i världen hoppas är sanna...
Borde kanske ta upp min drömbok igen... Hmm... Hjälpte ju sist iaf.
I natt... nej, låt oss bara säga att mitt livs pojkar var med. Utom kanske den viktigaste - för honom hade jag helt glömt vem det var! Hmm... Mardröm på sätt och vis, jo. Suck...

Nåja, mormor och farmor väntar nu! Hej då!


Grattis på födelsedagen, mamma! Pussar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback