Nu vankas andra skoldagen... :))

Sitter vid vårt barbord och tittar ut på vår lönn. På nåt sätt har det alltid varit så: köksbord och utsikt över en stör lönn. Det känns fint. Som förr fast ändå inte.
Nu har mitt kaffe runnit ner och det är dags för frukost. Hittade dock inte kaffemåttet så vi får väl se hur det blev..! Snälla ring och säg att ni kommer med våra köksluckor och - framför allt - kökslådor idag!!!

*testar kaffet*

Ja det var kanske lite starkt... men å andra sidan är det bättre än för svagt och tänk vad lite mjölk kan göra! ;)
F.ö. kostar kaffet på skolan 8 kr. Lagom pris, tycker jag, hehe. :) Dyrare, men ojoj så gott, kaffe hittar man på Espresso House här mitt över gatan. I lööööv it! Calle och jag har börjat med en "tradition" och jag hoppas hoppas att den ska hålla i sig. På helgen köper vi nämligen frukost - nybakade frallor och så kaffe från Espresso House. Sjuuukt gott! :D Jaa, till och med Calle dricker kaffe! Jag fick honom att testa mocha latte och visst gick den ner... Ja, två gånger nu. :)) Det är den vägen vi alla går, haha... ;))


Idag är gårdagens sköna sommarväder borta. Åter är himlen grå och jag måste komma ihåg att ta med mig mitt paraply när jag går. Det tog förresten 15 minuter för mig att gå till skolan igår - i lugn takt och med en cello på ryggen. (Så det tar nog 10 min eg... hihi).
Idag vankas det brandinformation hela förmiddagen och sen har vi två timmars lunch. Då tänkte jag gå hem. Spara lite pengar och hinna greja lite här. ;) Sedan på eftermiddagen börjar vår musikundervisning! Vi kommer jobba i tre grupper och det hela avslutas med konsert på fredag kväll, följt av fest. Vår grupp ska sjunga gopsel, wuhu! Hoppas hoppas att det blir gräjt (för vi har ganksa många timmars rep, haha)! :)

Nu är frukosten snart uppäten så jag får väl diska, göra mig i ordning och "packa skolväskan" näst. ;)

Ha en übergöttig dag, gott folk! I'll try... ;))
pussen hej!

Kommentarer
Postat av: Camila

HEJ johanna! Vad snygg du blev i håret, det passar dig verkligen jättebra! Hoppas att du stormtrivs på musikhögskolan, här på LTH är det mer fest än matteplugg just nu men jag hoppas att det stabiliserar sig snart. Hoppas du gör lite reklam för era konserter framöver så kanske man tar sig en kik? Hejsvejs!

Postat av: Lisa

åh vad kul att läsa om ditt "nya" liv. Ska bli fett kul att komma hem till dig på torsdag också, vi sa sju på möllan va?
Ska kolla med rebs också.
Kolla min nya familjemedlem på min blogg :) hihi!
Puss!!!

2006-08-29 @ 16:19:57
URL: http://lisawesterlund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback