Underbart är kort...

Jag hade som sagt inte alls längtat hem, utan bara tyckt att det skulle bli skönt och roligt den senaste veckan. Men ju närmare tiden kom, desto mer längtade jag och nu i efterhand kan jag säga att jag haft en helt underbar helg! Det är skönt att komma bort från vardagen här, och att komma hem till Karlshamn var alldeles perfekt. Där fanns redan en vardag, vars rutiner man lätt kom tillbaka in i, där fanns en kärleksfull familj, ett varmt hem och helt fantastiska vänner. Jag längtar redan efter allt och alla igen. Men jag kommer tillbaka, vecka 44 för att vara exakt.

Det var skönt att få ta det lugnt och gå omkring i det hus man varit i stort sett varje dag de senaste sjutton åren. Slänga sig på soffan, sova i sin säng, duscha och piffa till sig i badrummet (there's no place like home!! hehe) utnyttja det väfyllda kylskåpet... Allt.

Det var skönt att bli lite extra ompysslad av sin familj. Att slippa tömma diskmaskinen, göra frukost... Bara må gott, äta sina favoriträtter och välja TV-program... Mmm... hihi!

Det var helt fantastiskt roligt att få träffa alla mina vänner!!! Det är trots allt de som är mina riktiga vänner och de kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta... Haha, hoppas vi inte skrämde iväg alltför många cafégäster när vi satt och kacklade i mun på varandra på Sjölands konditori... hehe. För nog hördes vi. Som alltid, bör kanske tilläggas. Tihi! Jättekul, verkligen.
Trevlig kulturnatt - inte minst tack vare gott sällskap, som sagt. =)

Idag har jag åkt helt galet många tåg och bussar! Puh! Har inte gjort något vettigt alls i eftermiddag, när jag kom tillbaks till skolan, men ska ta mig i kragen och gå på ett gympapass klockan 19 och öva på lite av varje under kvällen. Ja.

Nej, nu ska jag bara kolla mailen min och sedan var det väl dags att ta sig lite i kragen kanske... Kan ju inte hålla grannarna uppe hela natten med skalövningar och kadenser... hehe.

Ha det så bra, gott folk!
Pussar och kramar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback