Längtar lite

Någonting har hänt. I somras kunde jag i princip sova hur länge som helst, men nu vaknar jag oftast tidigt på morgonen - mer eller mindre vaken. Jag kan i alla fall inte somna om. Hm... Bra eller dåligt? Vet ej. Men så är det. Så nu sitter jag här och fördriver lite tid medan jag låter min käre pojkvän sova en liten stund till. Han ska trots allt jobba ikväll och åka iväg på personalfestresanåntgingmeckmensäkertjätteroligt imorgon förmiddag. He needs the sleep. Fast jag väcker honom snart - för magen min börjar kurra efter frukost, hihi. =)

Frågan är vad som händer idag... Vi har väl tänkt att åka in till stan och ta en fika i alla fall. Har varit lite prat om Liseberg också, men vi får se... Kanske en liten runda? Mmm... längtar tills de har julmarknad. Har aldrig varit där, men jag ääälskar ju julen och Calle säger att det brukar vara jättemysigt... Wiiiii!

Det är en massa saker jag längtar till nu. Förutom skolan och allt vad det innebär (som är väldigt roligt, som sagt, hihi) så längtar jag till lovet, v. 44. Att komma hem och umgås med när och kära. Mamma, pappa, Calle och alla goa vänner - kan det bli bättre? Tihi. Jo... alla kommer ju inte hem... Men jag längtar i alla fall. =)
Sen så längtar jag jag ju - givetvis - efter julen och allt härligt den för med sig. Jag längtar också efter att få reda på "Calles hemlighet" - något han går och gnabbas med mig om... och den ska jag tydligen få veta i slutet av november... hmm...
Jul och nyår ja... great. Och sedan, v.2: Skidsemester med pappa, mamma och Calle! Wiiii! Bästa sättet att fylla 20 är nog det, skulle jag tro. Hihi. Heaven... mmm... Eller vad sägs om att vara i Österrike på sin födelsedag, åka skidor hela dagen, äta god mat och få österrikiska bakverk istället för tårta, äta mysig middag, partaja natten lång... hehehe. Jo, jag ser fram emot det. Massor! Tjohooooooooooo hehe. ;)

Men nej, man ska ju inte längta, har jag hört. För tiden går så jädrans fort. Men hallå! Den har rusat sedan jag började 7:an och alla säger ju att den går snabbare ju äldre man blir... så varför inte mysa lite i sin vardag och längta efter det där lite extra roliga? Det gör jag i alla fall... Hihi, älskar att drömma mig bort...
Nu ska jag dock gå och knacka hål på Calles drömbubbla - och äta frukost! :D Tihi! Pusshejhopp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback