Längtan...

Lisa skriver om wienervalser och Huss pratar om wienerklassiscismens musik... Det är inte utan att man längtar till Österrike. Mmm... Strosa omkring på Kerntner Strasse i Wien, gå på Staatsoper och äta rostade kastanjer... Gå på konserter i Salzburg och beundra den underbara och pittoreska staden. Åka skidor i Alperna... Ååååååhhhhh... *myser och drömmer mig bort*
Sistnämda är dock inplanerat i januari 2006 och det ska bli helt och hållet übergött, hihi! :D

Idag är det torsdag och därmed en lektionsfri dag. Hade egentligen önskat att jag haft fullt upp, så de här dagarna hade gått extra fort... För nu längtar jag hem. Längtar efter att det ska bli söndag, så jag får dansa (såå kul!!!) och sedan sätta mig på tåget med Calle... Komma hem till huset jag bott i de senaste 18 åren, mysa i soffan och umgås med mamma, pappa och sötaste marsvinet. (Han är faktiskt underbar. Som en lite hund, hehe. Hårbollen. =P) Det ska bli riktigt nice. :) Hoppas jag! ;)

Idag ska jag öva och greja med lite olika musikanknytna saker. Så ska jag vara bitter en liten liten stund också, för att min familj får träffa Eric och inte jag... grr hehe. Sen ikväll ska jag spela med cellokvartetten, ha det gött, jamma och dricka vin. ;)
Imorgon har jag bara en lektion - brukspiano - så utöver det blir det väl en del övning... Måste städa och packa också.
Ska til Göteborg över dagen på lördag, men tillbaka till skolan på kvällen och gå på fest. Calle jobbar.

Sedan är det söndag... Mmm... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback