Feelings..........

Hihi, jag har nyss vaknar efter att ha sovit i soffan - igen! Hehe. ;) Men det är riktigt gött, jag tycker verkligen det... Så rofyllt att somna in framför ett bra program eller en bra film på TV... Det negativa är ju dock att man missar slutet... hmm. Men idag kollade jag på DVD, så det kändes inte så illa att vakna. Bara mysigt alltså. Tyvärr insåg jag ju att jag inte hade någon att gå och lägga mig tillsammans med... eller jo, jag och Simon la oss faktiskt samtidigt - efter lite kylskåpspoesi och gemensam tandborstning. ;) Hihi.

Det var extramaterialet till "The Sound of Music" som jag såg. Helt galet mycket extramaterial i denna 40årsjubileumsutgåva - det är bara att tacka och ta emot. :))) Det var helt underbart att få återse mitt älskade Salzburg och härligt att återse Julie och välbekanta scener... Jag kan verkligen den filmen utan och innan, och vad jag än vill så kommer både filmen och Julie med all säkerhet finnas i hjärtat mitt så länge jag lever... Det går inte att komma ifrån det - både Julie Andrews och filmen (vänligen oberservera att detta är två helt skilda saker - åtminstone i detta fall ;) ) har varit en stor del av mitt liv och det finns många minnen med samband till dem... Mmm... Många fina minnen, bör kanske tilläggas?
Det vore trots allt lögn att inte säga att Julie och hennes alster hjälpte mig genom (vad som hitintills varit) mina helvetesår (och vi får väl hoppas att de förblir det - så att inget värre väntar...). Jag tackar henne allra hjärtligast.

Det är något helt underbart med musik!

------

Helgerna går alldeles för fort. Även om jag trivs väldigt bra med allting nu så går det inte att komma ifrån att man längtar efter stunderna med Calle... Det är en ganska så stor omställning att gå från att ses varje dag (i princip dygnet runt!) till att träffas enbart på helgerna - och då under relativt begränsad tid (med jobb och grejer och allt...)... Visst, det fungerar - bättre än väntat till och med :) - men ibland känns det lite motigt... Nu jobbar han ikväll och kommer därför att sova länge imorgon. Vid kvart över ett åker jag in till stan och dansar och kommer inte tillbaka förrens vid halv fem... Då har dagen gått. Oftast stannar jag visserligen till måndagen, men det kostar extra och nu närmar sig julen och allt vad det innebär... Med andra ord blir det till att åka hem någon gång under kvällen imorgon. Fast först ska vi baka. Calle har en ny hobby, hihi! ;)))

Men först ska jag sova... i sängen, den här gången. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback