Lusse lelle

En mycket god vän till mig har blivit tillfrågad att vara lucia i Carl Gustavs kyrka i år... Det är ett stort luciatåg, med tjejer i alla åldrar, från olika körer i Karlshamn... Det brukar vara helt slående vackert. Hon skulle bli slående vacker som lucia... ;) (You go, girl, hihi!)

Jag har varit med i just det luciatåget 12 år i rad. I år blir första året sedan jag började skolan, som jag inte är med. Det känns allt lite lustigt... men det känns som om det blev en bra avslutning.
Var lucia förra året och jiiiiiisses vilken känsla! Inte som alla de "vanliga" luciatåg man gått... nej, det var något utöver det. Att stå bakom de stängda dörrarna tillsammans med lillucian och småtärnorna och vänta på att få gå in, mellan alla skönsjungande tärnor... Helt vansinnigt häftig känsla, helt klart! Är det kanske lite så man käner när man gifter sig? Hmm... Nice som tusan, i alla fall. :)

Rekordet på luciatåg (med musikklasserna) ligger väl på 17 st på 2 veckor... Måste säga att det är väldigt "chilligt" här på den fronten, hehe. ;) Men det är å andra sidan väldigt skönt, och vi hade nog inte hunnit så mycket mer med adventskonserter och allt... Men nästa vecka ska vi lussa en del, på Kielfärgan... hehe. Hitintills har vi bara gått ett... Sen är det ett till på lördag, men då kan inte jag gå. Då ska jag och Sophia gå på Operan och se baletten "Danspärlor i juletid"! Weeei, hihi! ;) På söndag är det dags för sista dansklasserna och sen i veckan bär det alltså av till Kiel. Kommer tillbaka på torsdagen och då har jag och tre till en julspelning här nånstans... Sen är det helg med fest och julfirande och sedan bara två dagar kvar i skolan! Mmm... Ska bli mys att komma hem... ;)

Nej, nu ska jag gå och borsta tänderna och sedan öva en timme innan heldagsrepetitionerna inför adventskonserterna drar igång... Over and out. Pöss!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Hm.. Vem är lucia i år? Det måste vara någon jag känner också ju :)
puss hej

2005-12-06 @ 11:40:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback