p.o.u.l.e.t.

POULET ROTI
"Man kan alltid bedöma en kock eller restaurang efter den stekta kyckling de serverar. Det tar visserligen inte år av trägen övning att lära sig laga en saftig, välbrynt, smörig, knaprig, underbar fågel, men det kräver en strävan efter perfektion som tvingar en att stå över fågeln, lyssna på den och framför allt se till att den ständigt öses och att den är just precis färdig när den tas från spisen."

Julia Child lär mig göra ungstekt kyckling. Det är min första ever och det ska bli spännande att se resultatet. Jag hoppas verkligen att jag lyckas, för fy hundan så hungrig jag är! Luktar gott gör det i all fall. Check.
Det är tisdag kväll och jag är dödens trött. Det är en intensiiv vecka, men oj så skoj!! :)
Så inget klagande här inte, men väl pyttelite jämmer över en öm rygg och trötta händer, dåligt skrivarsamvete och en lägenhet som börjar stöka till sig lite här och var... Hrm.
* * * * *
Tips på vad ni kan göra i helgen:
LÖRDAG
Gå på vernissage på Tjallamalla 16-18, där det även bjuds på mingelmusik med vår enimenta stråkkvartett.
SÖNDAG
Gå på konsert på Palladium klockan 18 och njuta av finfin musik när skolans orkester spelar.
Passa även på att se "Ayn" på Teater 23 - spelas fredag och lördag 19:30 och hör ni inspelade celloljud och toner så är det fröken Hydén som står för dem minsann.
Jag råkar givetvis vara delaktig i dessa aktiviteter... Enjoy! ;)
* * *
* *
Nu mot kycklingen, med Childs matbibel i högsta hugg!
Booon apetiiiit!

Kommentarer
Postat av: frida

blev det gooott?:)

2010-10-28 @ 21:33:43
Postat av: Johanna

Det blev det. =))

2010-10-28 @ 22:03:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback