Vänner.

En lång dag, men en mycket trevlig dag. :)

Började praktiken 8.15 med en spelning med eleverna. Inkvarterade sedan min cello i brassrummet på musikhögskolan - tack! - och tog en mysig runa på stan med Linda, som också gör sin praktik här i Göteborg. Solen letade sig fram och det var så mysigt att gå omkring i fina affärer, sitta på en bänk i Vasastan, mysa och prata...
Lunchen intogs med Jonas på favoriten (igen ja, hihi) Evas Paley. De serverade sin supergoda lunchbuffé och kaffe för 59 kr. Inte illa, tycker jag! ;) Sedan fortsatte vi till musikhögskolan och jag fick lite övat. Jonas har verkligen varit min övningsängel de här veckorna - det blir ju såå mycket mer bättre och effektivt när man får tillgång till ett ordentligt övningsrum!
Sen var det dags att vandra vidare, denna gång för att träffa gamla folkisvännen Åsa. Vi hamnade på Café Villerkulla, ett charmigt fik med massa lockande pajer och tårtor! Hihi. Vi delade på en gigantisk bit kladdkaka och drack deras egna goda te. Mmm! :) Så kul att träffa henne igen och höra att hon har det bra.
På tal om gamla vänner sprang jag på ännu fler folkiskompisar och nuo-kompisar under hela dagen. Kul kul! :)
Så var det åter dags för praktik, vilket ikväll innebar två timmar celloensemble.
Sedan var dagen i staden slut, och jag åkte hem igen. Åt kvällsmat och busade med finaste Ebban, nattade henne <3 och sitter nu här mellan bok, praktikanteckningar, tv, mail och chatt.

En mycket effektiv och behaglig dag med andra ord.
Tack till alla som förgyllt den på ett eller annat sätt! :)

Kramkram,
Hydonken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback