Fin start. Fin start. Keeeep it steady, girl!


Grahamsbullar


Det vankas grahamsbullar! Andra brödbaket på kort tid. Jag har mina perioder då jag bakar bröd och bullar, helt klart. Lägenheten fylls av god doft och smaken av nybakat är helt klart svårslagen! Och så är det ju faktiskt ganska så ekonomiskt också. Men lite tidskrävande...

Första skoldagen alltså. Inga lektioner. Fyra timmars övning och även tid för häng med fina vänner, vad var jag fick ut av min dag. Bästa starten! :) Tänk om man alltid fick ha det så... Då fick man tid till brödbak lite oftare i alla fall, hihi. Tog mig även tid att cykla bort till stadens fina bibliotek. Där lånade jag två exemplar av Mendelssohns tredje symfoni, vilken ska spelas av oss i orkestern nu i vår. Passade även på att njuta lite av den fina byggnaden och lugnet som bibliotek (och kyrkor) har. Skrev lite dagbok och läste några kapitel i min bok.
Även när det kommer vara fullt upp i skolan hoppas jag verkligen att jag lyckas bättre med att hitta på sådana här saker då jag faktiskt är ledig: läsa, skriva, rita, baka, pyssla, mysa, gå ut i friska luften... Det är så viktiga saker och egentligen ganska så "små" - men också de första som ryker då schemat pressas... Men det ska jag alltså försöka bättre mig på. Det och att gå och lägga mig tidigare (då orkar jag ju mer, heja!), lära mig äta senap och att lägga mer tid på nära och kära.

Låt mig återkomma med vidareutveckling och resultat! :P
Nu är det dags att baka ut de små rackarna! ;)

Kärlek // Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback