Österreich 2006

Hej alla!
Tänkte att det var dags att uppdatera bloggen lite... Har ju hänt en del sen sist. ;)

Förra fredagen åkte jag in till Göteborg för att möta upp Calle och göra några ärenden. När klockan blev kväll var det dags att sätta sig på tåget och i Malmö mötte vi upp med mina föräldrar. Vi åkte sedan vidare till Kastrup, eller närmare bestämt ett hotell intill. Där åt Calle en minimal och jättedyr pizza och så hade vi en väldigt intressant natt där... Hela familjen ja, hehe...

På lördagen åkte vi till själva flygplatsen och fick checka in hos en tant med världens värsta humör, typ. Hon gav oss (och märkligt många andra) en härlig övervikt på 10 kg... Nice. Hrm. Nåja, Kastrup är i alla fall en hyvens flygplats och efter lite shopping var det dags att boarda planet. Flygresan till Innsbruck och Österrike gick bra och vi kom även fram till St. Anton utan problemos...

Sedan hade vi en helt och hållet underbar vecka, fylld av mys, härlig skidåkning (dygnet då vi fick ca 1 m snö och därmed galet mycket off pist åkning var ju helt klart något av det bästa, hihi)m god mat och dryck... Med mera, med mera... Listan kan göras hur lång som helst. :) Skidåkning är trots allt det bästa jag vet, näst efter musik och delat med dans... Att dessutom få vara med Calle, utan att kunna gå till varken skola eller jobb... Det var hiiimla hyvens det, vill jag lova. :)))

Torsdagen den 19/1 fyllde jag 20 år. Det var förmodligen den bästa födelsedagen i hela mitt liv!!!
Började med sång och champagnefrukost, där jag fick ytterligare några paket. (Veckan började med att jag fick skidor av mamma och pappa och stavar av Calle!). Fick utöver det alltså en CD och en ring som min gammelfarmor haft... och från Calle är ett par örhängen matchande mitt stjärnhalsband på väg... Tack alla!
Under dagen kom det dessutom en hel del söta sms och mms som värmde hjärtat mitt. Skidåkning på dagen och världens middag med fondue på Hotel Fahrner, samt utgång senare på kvällen, gjorde dagen komplett. :) *evigt tacksam*

Under hemresan blev det dock en hel del förseningar, på grund av snöoväder, och vi blev ca 8 timmar försenade... Så söndagen vigdes åt slapphet, godis men också en supermysig vinterpromenad. :)))

Igår kom jag tillbaka till skolan och uppvaktades med tårta och konserver av mina sötnosar till korridorskompisar. :D Wiiii, hihi.
För övrigt blev det mycket meck på rummet och övningen tog sakta men säkert fart igen...
Idag har jag lite mer energi känner jag och ser fram emot ensemlespel och kör härnäst. Först ska jag bara bläddra igenom GP och spela lite på mitt rum...

Imorgon är det musikcafé igen, och då ska (äntligen) vi framträda med vår lilla vokalensemble. Yeah... hihi.

Nej, nu måste jag göra lite nytta.
Ha det gott! Puss och kram!

Over and out.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Åååh, vad mysigt! :D Fick ditt vykort i dag och blev inte ALLS sugen på att åka skidor!!! :) Tur att jag ska åka till österrike om exakt nio dagar. Whiiiiiieeee!
Förresten, det kostar 1500 att hyra flottans män. Har vi råd med det? Argh, jag känner att jag itne har det, men ska försöka övertala mamma.
KRAM snutt!!!!!!!!!

2006-01-25 @ 14:53:39
Postat av: Stina

Hej, grattis i efterskott, och tackar tackar för vykortet. Ja, förrutom lingonbacken där det faktiskt är både snö och öppet fortfarande, så kanske det blir en månad i riksgränsen eller på annan ort där man både kan jobba å åka skidor. I maj i sånnafall...körkort först. det hade varit trevligt. Hoppas du kommer hem någongång i februari/mars så du kan titta på hej revolution :)
Näe..nu ska jag inte blarra för mycket men tack för vykort iaf, puss å kram!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback