Dagens musik:

Vissa dagar behöver jag lyssna på musik på ett helt annat sätt än "vanliga" dagar.
Idag har varit en sådan dag.
Det blir liksom musiken som tar dagen vidare... som styr upp, varvar ner, laddar om.
Det är också dagar som dessa jag är som mest känslig.
Den bästa låten kan få mig att skratta och dansa, de vackraste tonerna får tårarna att trilla längs kinderna...
Blödiga jag.
* * * * *
Några favoriter idag är som följer (utan inbördes ordning, hihi):
- Borodins 2:a stråkkvartett, sats 1 och 3 (så fint att jag dör lite med jämna mellanrum)
- It could happend to you med Monica Z och Bill Evans (hela skivan är så jäkla bra bara)
- Malene med Sys Bjerre (känn peppen! och sommaren! och after skin! whii.)
- Bruckners 4:e symfoni, sats 1 (när brasset kommer in, då jeflar vet man att allt kommer bli bra, haha)
- Schumanns cellokonsert (mmmm)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback