Höst!

Hösten är här. Igår var det till och med frost när jag cyklade till skolan och rök for för första gången i höst ur munnen när vi andades. Brr. Dagarna är soliga och krispiga och precis så vackra och sköna som höstdagar kan vara. Promenerar så ofta tiden tillåter. Så skönt, så skönt.
Har köpt ett nytt rouge som gör mina kinder rosa och nästan väderbitna. Ser friskt ut på mitt annars bleknande ansikte. Sommarrougen och dess bronsskimmer känns som ett minne blott...
Har börjat tända ljus om kvällarna. Ställer ett extra alarm om morgnarna. Att det ska vara så mycket svårare att komma ur sängen när det är mörkt ute!
Men trots mörker och kyla är den mysig, den där hösten. Det där med ljus, filtar, tjocka tröjor och snygga stövlar... det är fint det. Mycket te blir det också. Det är sånt man får tänka på och mysa bäst man kan.
Det är redan oktober och denna dag försvann rekordsnabbt. Helt galet. Hängde inte alls med.
Men alldeles strax ska Calle bjuda mig på en middag som doftar underbart gott och sen så blir det bara chill i soffan. Åter dags för Greys.
Imorgon får vi finbesök av mamma och pappa. Blir musikal och mys. Mmm! Och vem vet, kanske investeras det i höstens favoritplagg: den alltid lika praktiska "kalasbyxan"!
(Och ja, jag kan va den sista att kalla dem så, tihi).
Kram på er.
JOHANNA <3


I söndags tog jag och C en lång promenad av världsklass.
Dimman omslöt oss och stadens skojigaste hus.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback