Bästa kursen!

Nästa vecka har vi vår sista lektion med Anna A. Scenisk beredskap eller Scenframställning tror jag den heter...
Jag kommer sörja när den är slut! Har varit så roligt och så givande, befriande... och utmanande. En av de bästa kurser jag läst på skolan faktiskt. Och en fin och stöttande grupp. <3
Har varit mycket fokus på att tala inför folk, berätta på ett spännande sätt, dramaturgi, improvisera, leka, ha kul, våga, välja, fundera och strukturera...
Har flera gånger fått flash backs till tiden på låg- och mellanstadiet och "roliga timmen", haha. :P
Några nivåer upp dock, hehe.
Bäst har jag tyckt om att få öva på att berätta saker. Berätta historier och händelser.
Oftast när jag talat inför folk tidigare har det varit till skolan, om kungar och drottningar, om blommor och bin. Eller har det varit efter manus.
Nu har jag fått göra mina egna manus, välja själv och berätta efter eget tycke och smak...
Utmanande, roligt och givande. På många sätt.
Tankar och idéer har väckts till liv och skrivna ord har för första gången fått nå andras öron.
Nyttigt. Klurigt.
Nu kollar jag slött på tv samtidigt så jag misstänker att detta inlägg kanske blir aningen kryptiskt... sorry!
En lektion kvarstår i alla fall och då ska vi "göra reklam för oss själv". Åhhh. Svååårt. :S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback