Söndag!

Igår var det konsert och det gick bra. Mycket folk och tydligen lät vi riktigt bra. ;)
Efteråt gick jag och Ida till Pickwick - en engelsk pub inte så långt från Konserthuset. Vi fick sällskap av våra karlar (som var såå ledsna att de inte varit på konserten..! hmm) och kusin Hans. Eller Hansi som han nu kallas efter en veckas jobb i Tyskland, haha. ;)
Det kom att bli en fantastiskt lyckad kväll! :) Snackade en hel del med en amerikan och en svensk (som jag för övrigt pratade engelska med ett bra tag, innan Hans lite försynt frågade vad vi höll på med, haha). Ett samtal med amerikanen kom in på svenska bakverk. Mina smarta släktingar skulle förklara vad arraksbollar var... Kan ju såhär i efterhand berätta att det inte går att direktöversätta. Iraq balls är inte riktigt vad de menade, men likväl vad de sa och ojoj va skoj det blev, haha. :P
*****
Idag är jag ledig, 100 % oplanerad. DET ÄR HUR SKÖNT SOM HELST. Dansen blev inställd, så dessvärre inga anekdoter därifrån idag, hehe. Går omkring här hemma och tar äntligen tag i saker som jag så länge velat ha tid och ro till att fixa. Today is that day. Välkommen! :) Ska alldeles strax bege mig ut på stan för att köpa en efterlängtad filékniv (födelsedagspresent från farmor) och lite långärmade tröjor. Har insett att den svenska vintern inte riiktigt matchar min garderob. Möjligen kulörmässigt, men inte värmemässigt. Det ska jag försöka ändra lite på nu! Är även riktigt sugen på att kitta upp vår lya lite. Kanske en färgglad filt eller någonting att hänga på våra väggar... Efter ett halvår här börjar det känns som om vi verkligen borde ta tag i det där med tavlor..! :P
Den här funderar jag på att vid tillfälle införskaffa till sovrummet (Klimt-canvas från IKEA, 649 kr):

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback