"Practise makes perfect"

De flesta instrument gör att man får ont någonstans. Man sitter lite snett, håller något tungt, blåser tills man blir blå och dör i förtid på för högt tryck i huvduet... you name it!
  Vi cellister har en benägenhet att få ont höger skuldra/axel, vilket jag således har NU. Höstterminen har dragit igång och jag har övatövatövat i två dagar nu. Rooligt, men oj sån träningsvärk! :S

Har som enskilt tillval valt att ha extra cellolektioner med en annan lärare på skolan. Jag tror det kan vara nyttigt och bra på många sätt, men oj vad läskigt det är med nya lärare. Varför blir jag så blyg och försiktig?? Dumt! Ska verkligen jobba på det och se till att ta för mig och visa vad jag kan istället..! Lättare sagt än gjort! Attan.
Fick ungefär tusen saker att öva på till nästa lektion. Ahh.
Hrm.
Så på morgondagens övningsschema - det är tack och lov en lektionsfri dag, whii - står följande:

- skalor (så många olika, på såå många sätt...)
- övningar (terser och stråkövningar för att nämna några...)
- etyd (piatti, denna husgud bland etydmakare...)
- chopin (cellosonaten, bara - ! - två sidor, yey...)
- elgar (fjärde satsen i konserten ska det bli lektion på på måndag...)

Så min dag är så gott som färdigplanerad. ;)
Lyser solen ska jag och Calle dessutom försöka ta oss ut till golfbanan!
Om inte tänker jag nog ge mig på symaskinen jag fått låna av min svägerska. :) (Har stora sömmerskedrömmar här, hihi, och har köpt både mönster och tyger. Ojoj. Detta kan gå lite hur som misstänker jag. Men "Practise makes perfect"!)

That's all for now folks.
Återkommer förmodligen om både cellospel och tyger. ;)

// JOHANNA <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback