Halvbra filmtips och tankar om ålderdomen...

Ikväll såg jag och Calle filmen "The reader". Det var mitt val... så klart... haha. Nu när jag sett hela så tycker jag den var bra, men hjälp vilken start på filmen! "Myyycket pussar i den filmen", för att citera en pappa i videobutiken. Den var så konstig, så grå, rå och... konstig, är nog ordet som beskriver det bäst. Men också fin på sitt sätt. Men så fick den den vändning den behövde och plötsligt fick den en mening. Tur vi inte stängde av (Calle ville gärna det där ett tag haha).
Hyrde "3 för 120" häromkvällen och denna film var en av dem. Utöver den har vi sett "Watchmen". Den var väl också helt okej, men ganska lång och... ja, lite konstig den också haha. Fast på ett annat sätt. ;) Och så såg vi "The Code". Den var också okej, men inte så mycket mer. Bra skådisar men inte i sina bästa roller... och manuset kändes som ett i mängden och lite för osannolikt för att det skulle bli trovärdigt...
Så inga fantastiska filmtips här inte, haha.
Däremot ska vi se "Flickan som lekte med elden" på fredag. Den blir bra tror jag! :)
Också sugen på att se filmen om Chanel...
På tal om skabbiga, fula, tanter (The reader) och Chanel, så har jag ikväll lovat min karl att jag aldrig ska bli nån rälig tanta, haha. ;) Nej. Nej, jag ska - som jag sagt så länge jag kan minnas, hehe - åldras med stil. Jag ska ha snygga kläder (Chanel is a winner för damer!!), röka cigariller i munstycke, äta bakelser på konditorier, lägga håret och lukta gott (men inte för mycket, haha). That's it folks.
Nej, men då är det väl dags att få sig lite skönhetssömn då. :P Kan ju behövas haha.
Imorgon blir det efterlängtad dagstur till huvudstaden på andra sidan "broen". ;)
Kram på er och god natt!
JOHANNA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback