Bland spöken, släkt och smörgåsar

Klockan är 10 och jag har precis kommit ur en lång, skön dusch och satt mig med min frukost här vid datorn. Sydsvenskan uteblir en dag som denna, Alla Helgons Dag - eller Halloween om man så föredrar.
På tal om det undrar jag om det egentligen kommer bli så mycket mer Halloween här i Sverige än vad vi har nu? Har det blivit större de senaste åren eller har det liksom hållt sig på nivån där leksaksaffärerna satsar och hoppas att alla kids ska gå på diverse skräckfester? För så har det ju varit eeeenda sedan jag var ung, hehe. Men inte så mycket mer alltså. Inget trick or treat, inga toarullar i trädgårdarna - tack och lov, bör nog tilläggas. Med andra ord kan Halloween-o-metern gärna hålla sig där den är, vad mig beträffar.
Alla våra helgon tycker jag dock vi borde ta lite bättre hand om. Eller ja, jag kan ju bara tala för mig själv... Mina tankar gå till de jag saknar och önskar vore vid liv än idag, men mycket mer än så brukar det inte bli. Tyvärr. När jag blir stor och har bil kanske jag kan gå upp en nivå.....
-
De senaste åren har jag spenderat denna dag med att spela konsert med Malmö Akademiska Orkester och Kör. Så även idag. Det blir Brahms Requiem och det blir nog stämningsfullt och fint, hoppas jag. Halva släkten är på plats och sen blir det restaurangbesök. Inte helt fel det heller, hihi.
Fram tills det att det är repdags ska jag samla energi och bara ta det lugnt. Den övningsfria dagen är kommen, hehe. Min ambition ligger på att komma UT. Njuta lite av denna sista oktoberdag, den krispiga luften och de vackra färgerna...
Men först ska jag dricka upp mitt kaffe. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback