En dag till en annan.

Igår var en såndär riktigt härlig sommardag, på alla sätt och vis...

Det blev en morgonpromenad för min del då jag hade ett ärende att fixa. På vägen hem stannade jag till på Hemköp och handlade färska frallor till mig och Calle. Dessa åt vi under en lugn och skön frukost i burspråket. Sydsvenskan, City och Metro förgyllde måltiden.
Efter det var det lite chill här hemma, innan vi till slut tog lunchmackor med oss och mötte upp Hanna nere vid havet. Där var så skönt! <3 Ingenting att klaga på där inte - kaffe, jordgubbar, bästa sällskapet, sol, vind och vatten... you name it. ;)
Calle blev dock inte jättelångvarig, men jag och Hanna låg kvar, pratade och läste i våra böcker (nu är Larsson slut, buhu). Sen blev det faktiskt en sväng till IKEA, vilket för min del resulterade i lite möbeltassar och en skoförvaring till garderoben som till och med blev bättre än väntat. Heja.
När jag kom hem hade Calle lagat våra punkteringar och vi tog en sväng till Västra Hamnen, där vi promenerade i det helt underbara vädret, njöt av havet och tittade på alla hus... mmm! Vi ångrade lite att vi lämnat plånböckerna hemma, för det såg minst sagt gött ut att sitta där med en kall öl eller ett glas vin... ;) Vi tummade på att vi ska ta oss dit fler gånger i sommar. Med pengar, hehe. :P
Väl hemma för kvällen lagade Calle mat. Mums! Blev kyckling och stekt färskpotatis. Till detta såg vi två filmer: "Vi hade i alla fall tur med vädret igen" och "Changeling". Båda två var bra och det var roligt att se Gustav på film! ;)


Idag verkar bli en såndär riktigt tråkig sommardag, på flera sätt och vis...
Jag var uppe med tuppen (nästan) och lämnade Baci på djursjukhuset. Dags för ny vaccinering och slutligen även kastrering. Blir nog bäst för alla ändå, antar jag. Även om Baciungar skulle ha blivit de fiiinaste! Hihi.
När jag kom hem låg Calle i sängen och skulle snart gå upp. Jag tänkte att jag vilar lite... och vaknade 10.30 igen! Oj. Hihi. Menmen, det är ju lov. ;) Frukost på det och nu är jag här. So far so good. Men nu återstår något tråkigt: fem timmars tvättid och rekoordmycket tvätt! Ahh! :S Här finns även disk att diska och det börjar bli dags att städa. Plus att det fortfarande finns lite saker att fixa sedan flytten. Gahh. Så jag vet ju vad jag ska göra, i alla fall. Men det suger onekligen lite då det är varmt och skönt ute och... ja. Ni förstår. ;) Men det är väl bara att sätta igång, så blir det väl kanske desto skönare att vara ledig imorgon? Förhoppningsvis håller ju vädret i sig! Whii. Me like.

Nej, slutbabblat för min del.
Inget vidare inlägg, men va tusan.

Ha en skön dag.
Mvh Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback