Blod - både här och där idag

Alldeles nyss klev jag på en pytteliten bit glas som måste kommit av en tavla som gick i kras förra veckan. Tänk att något så litet kan göra så ont. Och tänk så fort benet somnar när man inte kan röra på det och en katt bestämmer sig för att det är bästa stället att vila på...

Nyss hemkommen från utegympa på Ribban hände detta. Det var skönt att vara ute och röra på sig, men det var ett i särklass tråkigt pass. Hopp hit och hopp dit, hopp, hopp, hopp. Max fyra steg som hon varierade med - jaa, ni vet det - hopp! Gahh. Menmen, det var roligt att hoppa ett tag i alla fall. ;)

Innan dess var jag och kollade om jag kan bli blodgivare. Det kan jag! Så det ska jag bli. Om sex veckor ska jag dit och ge mina första 4½ deciliter. Kan ju vara fint att dela med sig lite, tänker jag. ;)

http://www.geblod.nu

Ytterligare lite innan det var jag på date med Frida! :) Fika på Café Nova är aldrig fel! De har stans bästa bagels och idag provade jag en ny sort: kalkon, avokado och sweet chili - helt klart godkänd! ;) Mys med vänner är då aldrig fel - och mitt i detta så ringer min fina Erika och berättar att hon kom in i Köpenhamn! Whii! Så himla roligt! Hon ska bli logoped och jag får ha henne på andra sidan bron ett tag till, whoho! :P (Egoist, jamenvisst, hihi).

Sådärja. Nu har det slutat blöda. Dags att ta en efterlängtad dusch och sedan vankas kvällsmat och film in tha sofa.
Ha en skön kväll!

// JOHANNA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback