Vill-ha till RESAN

Tänk hur det ena kan leda till det andra... Bara för att skidresan är bokad är både jag och Calle helt inne på vinter och allt vad vi "måste" köpa. Kollar runt på nätet och i kataloger. Tack och lov är det inte så himla mycket jag behöver. Men lite är det, och det är väl i och för sig bra att börja fundera redan nu, så allt är klappat och klart då vi åker. ;)


Saker på skidönskelistan är som följer:

En skibag.
Jag har en, men jag känner att mina nya fina skidor behöver något med lite mer vadd... Köpte ju en pjäxbag i fjol, så varför inte skaffa en likadan fast till skidorna? :)



En ny hjälm.
Sedan två säsonger kör jag åter med hjälm. Bra va? :) Den jag har nu är visserligen i samma tyg som min jacka, hehe, men något mer... mindre, vore att önska. Har redan stort huvud som det räcker. Borde finnas hjälmar som motverkar detta, och inte tvärtom, haha. :P Denna hjälmjakt får dock vänta tills det finns i butikerna, för det måste ju provas.

Ryggskydd.
Säger Calle att jag måste ha. Så det kan han ju få ge mig ett, hihi. ;) (Han fick ett av mig i fjol). Tydligen värmer det också, så det kan ju passa en sån som jag, varas blodcirkulation inte alltid är på topp...

Ett till underställ.
Måste kunna byta med då mitt knallrosa Helly Hansen-ställ torkar. ;)

Resväska.
Min stora, tunga och ofantligt otympliga resväska måste ge plats åt en ny och mer praktisk kollega! Tror dessutom att man måste ha en väska som inte är hård om man åker med buss? Har hursomhelst hittat en jag vill ha. Ja, liksom alla andra tycks ha gjort har jag fastnat för Dakine-väskorna. Jag vill ha den stoora och den nya randiga. Så kan man ju matcha med necessärer och grejer hit och dit. I like. ;)



Så är det med det. ;)
Och ja, hade någon frågat mig om jag ville åka iväg på skidsemester redan idag, så hade svaret - som alltid - varit JA!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback