Tankeverksamhet i Hyddans hjärnbalk

Vilken idiot kom på "Singing Bee"? Ett tv-program där den som kan sjunga rätt sångtexter kan vinna 50.000 kr! Femtiotusen kronor!!! Och så finns det hemlösa och svältande, brist på sjukvård och tusen saker till som de där pengarna hade kunnat göra mer nytta hos! Jag blir så trött. Fy fan. Gahh!!
Och så byter man till Kanal 5 och då heter ett kommande program något i stil med "I huvudet på Gynning". Men va faaaaaaaaaaaan.......!!!! Vad är det för fel på världen vi lever i? Vad är det för fel på oss människor?!?! Tragiskt.

En sak gör mig i alla fall glad idag och det är att jag och Frida ska åka till Köpenhamn och gå på konsert med en stråktrio innehållande cellisten Mischa Maisky! Whiiii! :) Ser jag VERKLIGEN fram emot.

En annan sak som väckt tankar hos mig de senaste dagarna är en artikel jag läste i ELLE. Där var det en tjej som haft ett helt konsumentfritt år. (Bortsett från mat och andra nööödvändigheter). Tanken är lockande. Är ju inte precis där jag är idag... hehe. Men jag ska bättra mig, det bestämde jag redan då jag var ute och mös på stan innan jul. Alla dessa extrema konsumtioner..! Det är inte utan att man blir lite mörkrädd.

Så att se över mina inköp, lära mig äta banan och senap och bannlysa idiotprogram på TV, det blir väl vad man kan kalla mina nyårslöften 2008.
Wish me luck. ;)

Kommentarer
Postat av: burningroomdancer

jag håller HELT och hållet med dig!

2008-01-15 @ 01:36:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback