Sista sommarlovsdagen lider mot sitt slut...

Imorgon är det upprop på skolan. Skolstart. Nästan i alla fall, lektionerna börjar först på måndag.
Det är alltid - och har alltid varit - lite pirr, lite spänning och lite ångest såhär innan det drar igång.
Och det har alltid kännts skönt när man väl är igång, rutiner igen framför allt.

- Har du köpt nya kläder? (inför den nya terminen) frågade en av mina kollegor på hotellet idag.
Jag var nära att skratta och sa att nej, det hade jag ju inte. Men så kom jag på att det var ju så det var. Precis så. I ganska många år, dessutom. Att man ville vara fin till skolstarten (och hon har ju små barn, så hon är ju lite updated där).
Men i år har jag alltså bara gamla paltor att ta på mig då det är dags att promenera bort till Musikhögskolan i Malmö (eller cykla brukar det ju bli... och det kanske är bäst om det skulle vankas kaffepaus med goda vänner... hihi). Men det får gå. Jag tror jag fixar det ändå. ;) Hoppas bara att det blir ett humaaant schema! Förra året var... mycket. De säger iofs att 2:an är värst, så vi får hoppas på det. Puh. Ah. Där kom lite ångest i magen igen, ja!
Nej, ingen idé att stressa upp sig här. Ska hur som helst bli skoj att återse många fina och snälla ansikten. :) (Även om helt vansinnigt många tar uppehåll och hoppar av i år..!).

Nu ska jag göra en sak jag inte heller gjort på ett bra tag: packa min "skolväska". Hmm... vilken ska jag ta...? :P Hihi! ;)

Pussar från Hydonk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback