.:!:.

Så läser man i en stor artikel i dagens Sydsvenskan, med notis bild om reportaget även på framsidan, att "Yrkesbytet - Musikerns bästa investering".
Tack för den du. Som om inte tankarna för tillfället är maxade. Som om inte alla i ens omgivning redan tycks byta utbildning, ta sabbatsår eller i vart fall överväga tillvaron noggrannt. Så även för mig. Det är så många fördelar och nackdelar att ha sin älskade hobby som yrke. Himmel och helvete, helt klart. Man ska bara kunna känna efter och lista ut vilket som väger över... åhh! Jag ska i alla fall ge det ett år till, göra det bästa jag kan av allt, och hålla så många sinnen jag kan öppna för så mycket som möjligt. Och utöver det: ta det så lugnt jag bara kan. Jag veet, jag är urusel på att inte boka upp mig, tacka ja till saker, etc. Men nu måste jag försöka lugna ner mig lite. Jag känner det. LITE i alla fall. ;) Och lägga vikten på det som behövs istället - och framför allt, vara lite ledig då och då, iinte boka upp alllla helger och kvällar redan från början. Hrm. I'll try. ;)

Annars är det bara bra här. Vi jobbar och står i och det är skönt med lite rutin på dagarna. Försöker komma igång med övandet igen och samtidigt njuta av ledigheten som finns utöver det och hotellet. Och så letar vi lägenhet. En djungel är det av lägenheter där ute, det inser jag ju! Men det är kul, det är det. Även om det vore gött att hitta nån nu, hehe... ;) Men nån dag, så löser sig nog även det. :)

Nu ska jag ut på balkongen lite och läsa i min braiga bok. :)
Sen ska jag och cellon min ge oss på Hindemith och Bach, eller kanske lite Beethoven... skalor, Piatti.... ;)


Haj hopp från Hydén!*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback