Nytt år!

Jag kom tillbaka till Malmö sent igår kväll. Så himla skönt att vara hemma igen, även om det varit underbart i både Göteborg och Karlshamn. :) Idag ska det nog mest slappas, medan jag imorgon ska ta ordentliga tag i mitt liv igen. ;)

NYÅRSAFTON var helt underbar!!! Tokigt nog blev alla våra planer ändrade mot slutet, men med gott sällskap kan man ju bara inte misslyckas, hihi. Så det hela slutade med att jag och Calle åt nyårsmiddag på en mysig restaurang, mös och drack drinkar hos Mona, som jobbade. Bodde gjorde vi på Hotel Opera. :) Sedan joinades vi av Karin och hennes Susanna och sedan hade vi en av de bästa av årsskiften, skulle jag vilja säga. Dessutom var det ju min och Calles första gemensamma nyår - såå gött. :)) Det blev skratt, prat och diverse olik dricka i både bar, hotell, utomhus och så finalen på Sticky Fingers! Weeiiiii, haha! ;)
Etc. Etc. Etc.
Nyårsdagen var också en av de bästa ever. Kanske till och med den bästa. Vi slappade verkligen megamycket, bodde praktiskt taget i sängen. Vi åt hotellfrukost, massa godis, läste, löste sudoku och kollade på tv... Åt fet mat på Dubliner ;) och hängde med P-H och Mona...
Weiiiiiii. Åh, det var så himla härligt! Mer hotellboende och resor åt folket! ;) Hehe.

Igår var jag hos Blomströms och spelade in lite cello på Official Paradises nya demo. Kulkul! :))




---




Och så börjar NYÅRSSTAFETTEN 2006 NUUU!

1. Vad har du gjort under 2006 som du aldrig gjort innan?
Blivit antagen på musikhögskolan.

2. Höll du dina nyårslöften, blir det nya till 2007?

Jag tror inte jag hade några... men i år har jag gjort en lista på tio saker jag vill göra i år. Kan man nog kalla nyårslöften kaaanske.


3. Födde någon som står dig nära något/några barn?
Nej, men jag och Calle ska bli farbror repektive faster i sommar! :))

4. Dog någon som stod dig nära?
Inte extreeemt nära, men ja, två förluster för vår värld. :(

5. Vilka länder besökte du?
Österrike, Italien, Frankrike och Monaco.

6. Vad skulle du vilja få under 2007 som du inte hade under 2006?
En skickligare vänsterhand/arm (cellospel).

7. Vilket datum under 2006 kommer du alltid att komma ihåg och varför?
Haha, minnet sviker redan..! Men jag säger 31 december 2006 för då var det nyår i Göteborg. ;)


8. Vad var din största prestation?
Gå upp i ottan och jobba som frukostvärdinna, jobba på handikappboende och när vår trio lyckades vrålöva in vår Dvoraktrio! :) Bra där. ;)

9. Vad var ditt största misslyckande?
Kanske att jag nästan inte kom in på skolan för att jag skrev fel på ett papper? Årets goof om inte annat!! Hmm... annars vet jag inte... har förmodligen förträngt det! :S

10. Var du någonsin skadad eller sjuk?
Jag hade nåt skit med ryggen/muskler/revben tidigare i höstas, vilket gjorde att jag knappt kunde andas utan att det kändes som om nån stack en dolk i mig. Sådär kul... :/

11. Vad var det bästa du köpte under året?
Flygbiljett till min och Calles Monacoresa, Bacis flashiga kattlåda, haha, och ett nytt harts!

12. Vems agerande under året är värt att hyllas?
Mina föräldrars. De är faktiskt hur bra som helst. Oftast... ;)

13. Vems agerande har fått dig förbannad och ledsen?
Nämner inget namn, men en lärare som betett sig vansinnigt illa, speciellt mot en av mina närmaste vänner, men andra har också fått lida, jag med lite... fy!

14. Vad gick dina pengar till, först och främst?
Hyra, mat, resor, kläder och farmför allt en hel del inredning.

15. Vad fick dig att bli exalterad?
Allt jag ser fram emot och längtar till får min så exhalterad att jag får ont i magen, haha! Till och med julafton. ;) Men såklart måste skolan nämnas, och allt och alla som det innebär.

16. Vilken sång kommer att få dig att minnas 2006?
Hushabye Mountain - hur många gånger har jag sjungit den nu tro, hihi?
Kol Nidrei - verkar funka i alla lägen. ;)
Peter Jöbacks julskiva
Dvoraks andra stråktrio
med flera med flera med flera... ;)

17. Om man jämför med 2005, är du
i. gladare eller ledsnare?
Gladare. :)

ii. smalare eller tjockare?
Lite mer vältränad i alla fall. ;)

iii. rikare eller fattigare?
Det är nog samma. Lite rikare kanske. På både det ena och andra. ;)

18. Vad önskar du att du hade gjort fler gånger?
Övat effektivt. :P Levt lite mer utanför skolan... och gapskrattat. ;)

19. Vad önskar du att du hade gjort färre gånger?
Ätit för mycket godis..? Hehe.
Och varit onödigt otrevlig mot nära och kära... hmm.

20. Hur kommer du att spendera ditt nyårsfirande?
Jag var med Calle i Göteborg. Bodde på hotell, åt middag, kalasade med vänner. ;)


22. Blev du kär under 2006?
Jag fortsatte att vara kär, gjorde jag. :)

23. Vilket program var ditt favoritprogram under året?
Måste ha varit Prison Break, i alla fall under hösten. Hmm... sedan sviker minnet igen! :P

24. Ogillade du någon under 2006 som du inte ogillade under 2005?
Hmm... ingen skillnad, tror jag. Inte då, hehe. Nä.

25. Vilken bok var den bästa du läst under 2006?
Da Vinci-koden!

26. Vad var din bästa musikupplevelse?
Bästa konserten var lätt med Robbie Williams på Ullevi! (Hade jag kommit ihåg datumet exakt hade jag kunnat svara det på tidigare frågan om datrum... hehe!).
Och sen var julkonserten med skolan himla nice, tycker jag allt. :)

27. Vad ville du ha under 2006 som du senare också fick?
En stoor brun väska från Longchamp. :D

28. Vad ville du ha under 2006 som du dessvärre inte fick?
En Roxanne-väska från Mulberry, haha! :P

29. Vilken film var den bästa du sett under 2006?
Oj... Kul att få se Eloise at Christmastime eftersom det var den enda film med Julie jag inte hade sett. Da Vinci-koden var också bra. Äh, kan inte svara, sett så många bra! Återkommer... ;)

30. Vad gjorde du när du fyllde år? (Hur gammal blev du?)
Jag fyllde 20 år den 19 januari. Då var jag med föräldrar och pojkvän i St. Anton, åkte skidor och kalasade runt i mitt älskade Österrike, hehe. Åt fondue och drack massa gott... hihi. Fick nya skidor och stavar, bla. :))

31. Vilken händelse skulle ha gjort ditt liv så mycket mer njutbart?
Om jag köpt en Trisslott då jag vunnit 25.000 kronor i månaden i 25 år. :D Haha.

32. Hur skulle du beskriva din klädstil under 2006?
Klär mig alltid efter hur jag känner mig. Allt från sjukt piffig till sjukt chillig, hehehe. :P

33. Vad gjorde att du behöll förståndet under 2006?
Lyckades producera lite nya låter i slutet av året. Sjukt nice. Hihi. Fast jag vet i tusan om mitt förstånd är i behåll..! :S

34. Vilken kändis/offentlig person uppskattade du mest?
Vet inte. Ingen? Men Julie är ju alltid Julie jue. Hehe. Lyssnat en hel del på Stacey Kent och Katie Melua dock. Uppskattar deras musik, annars vet jag inte. 

35. Vilken politisk händelse störde dig mest?
Allt och ingenting, typ. Grrr...

36. Vem/vilka saknade du under 2006?
Alla mina flickor och pojkar!!!

37. Vem var din bästa nya bekantskap?
Alla godingar på i klassen/skolan. ;)

38. Nämn en värdefull läxa du lärde dig under 2006?
Att öva på rätt sätt, annars ger det i princip ingenting... still learning though!! :/ Puh..!

39. Kan du citera en låttext som summerar året som gått?
Ahhh! Den enda låttext som dyker upp i mitt huvud alls är "I like big butts and I can not lie!" Haha. Nåja, den får duga, hahaha. :P

40. Säg något vist som vi andra kan ta med oss in i det nya året!
Det man inte har i motivation får man ha i ångest istället. (Låter denna stå kvar, Lisa. Du är så smart så).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback