Update of the weekend

Igår kväll var jag på dejt med Rebecka. ;) Det var precis vad vi behövde, hihi. Åt baguett och glass, fönstershoppade och pratadepratade. Nice som bara den. :)

Helgen var bra, men inte alls som tänkt... "Övningsdagen" blev inte direkt som väntat... När jag gav mig ut i ÖSregnet hoppade först cykelkedjan av, så jag fick istället gå till skolan... Lite lagom blöt när jag kom fram, ja. Sen är ju detta växlande väder inte bara meck för oss människor, utan inte minst för våra stråkinstrument. Puh! Väl i skolan hade alla (!!) strängar helt tappat stämningen och som inte det var nog så lyckades jag dra av a-stängen! En relativt ny sådan... suck!! Det är dessutom inge bra när alla strängar är nedstämda, för när man stämmer alla på en och samma gång kan både det ena och det andra hända. Vilket det uppenbarligen har gjort. SUCK. Så nu måste jag maka mig ut till Limhan för att flytta tillbaka stallet en millimeter eller två. Gahh! Ser det ut som om jag har tid med det kanske?! Grr... nåja, det kunde va värre. Faktiskt. Hmm.
Hursomhelst var jag ändå på skolan i tre timmar och fick lite olika gjort.
På lördagskvällen kom Per-Olof och Caroline och vi kollade på film och smaskade på både falafel och godis. ;) Sen på söndagen var det ju fars dag, så då var vi på Mando och åt mumsig mat, en sväng på stan och även på kyrkogården och gjorde lite fint. En underbar höstdag, var det.

Igår var det skola igen och det var härligt. Gemensam cellolektion var dagens höjdpunkt. Blir alltid nervös och spelar alltid sämre, men det är bara att öva juh! Sjukt gött att Johan hjälpte oss lite med pianotrion med! Wuhuu! :D

KAMMARMUSIKKONSERT PÅ MUSIKHÖGSKOLAN NÄSTA TORSDAG 23/11 KL 19 ELLER SÅ... KOM! :)

Idag vankas övning och kammarmusikrep och sånglektion och pianolektion. Yup. Så är det.
Lite uppdatering där ja.
Ha det fint! Pusselipuss! ;)

Över och ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback