Sau ä di! :)

Det finns ett par saker som jag saknar borta i det västra götalandet: Huset i sig. Jag saknar att kunna öva sång, cello, piano och dans obehindrat. Här hemma spelar jag en liten trudelutt när jag passerar pianot, dansar (med fönstren som speglar då det är mörkt och bra ute – mina grannar har med största säkerhet haft en och annan föreställning att kolla på jauuu hehe) när helst jag känner för det och det är härligt att ha ett helt hus för sig själv när man vill öva läxor eller helt enkelt bara flippa ut i något gammalt gott musikalnummer. Stereon saknar jag därmed också…

 
Annars märker man mer och mer hur bra jag trivs där uppe. Denna veckan har jag riktigt saknat det… och människorna och helt klart Calle…

 
Idag har jag meckat med ansökningarna till musikhögskolorna. Tar det lugnt och gör det mest på skoj i år, med den sköna tryggheten att Ljungskile finns kvar för mig även nästa år om jag så önskar. Dock skönt att ha bestämt vad man ska söka, och därmed vet lite mer vad man ska jobba med… Känns som en riktigt kul grej istället för jobbigt och nervöst. Wiiiii, hihi! Sistnämda infinner sig nog dock ändå, är jag rädd… Fast i lagom mängd kan ju det vara högst positivt.

 
Nu ska jag bara kolla upp vad 1.5. är för något prov och sedan blir det till att sätta igång med den där envisa bunten med satslära… puh…

Sen prata med min älskling och sedan sluta de små blå…

 
Önskar vännerna som söker i Köpenhamn imorgon ett stort lycka till. *spark där bak*

 
Puss och kram, prinsar och prinsessor!

 
 
Ps. Lugnt att mina steppskor ska med upp nu! Haha! Måste flippa oftare! Goooood, I lööööv it! Hehe, I löv it sooo much! ;) Köss! Ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback