Januaribarn

(Jag har ärvt sifferminne av min mor…) Idag är det den 8:e januari och Angelica fyller 20 år. Vi var bästisar nån gång för länge sedan, men har inte umgåtts sedan vi började högstadiet… Ibland träffas vi ju på stan och hälsar, men mycket mer än så är det inte. Gud, vad tiden har gått fort! Det var ju inte alls länge sedan jag och hon satt som klistrade framför ”Fame” på eftermiddagen och jag önskade såå att jag kunde få gå på den skolan. Spela cello som Julie eller dansa som Debbie Allen… Det var tider det. Hehe, en bit på vägen är jag ju i alla fall, hihi. Det var inte heller länge sedan vi satte ihop små dansprogram och visade upp på roliga timmen, inte länge sedan det var pyjamasparty här i huset och hon åt på tok för mycket vitlök…

 
Eftersom jag åker tillbaka till Ljungskile och Göteborg idag så passade närmaste släkten på att fira min 20årsdag igår. Det var lugnt och trevlig som det brukar och *ta i trä!* det var till och med lite nya samtalsämnen, haha!

Det är inte många dagar till som man är tonåring nu…

 
Så gott som alla presenterna (förutom supersnygga underkläder från herr Borg och tändstickor från herr Frank hehe), så hade alla presenterna någonting med ”hemgift” att göra… Höganäsgrejer och sånt… Det är verkligen kul att spara inför mitt framtida ”riktiga” hem. Hoppas, hoppas att det blir med Calle – helst i Göteborg, redan till hösten… Helst… Helst det jag önskade när jag blåste ut ljusen på tårtan igår. ;) *håller tummar och tår*

Yeah, vid närmare eftertanke så kom folk ihåg att sjunga för mig! Hehe, måste ha varit för att det inte var min riktiga födelsedag… hehe. Annars är det liksom tradition att jag lite fint pikar mina föräldrar varje sen födelsedagskväll, att de glömt att sjunga även i år… hihi.

 
Födelsedagen i år planeras att firas med skidåkning, österrikisk kaloribomb och fondy på Hotel Fahrner i St.Anton… På fredag bär resan iväg! Wiiiii! *längtar*

 
Men först ska jag som sagt tillbaka till Västra Götaland. Snäll far skjutsar mig (eller kör jag?) till Hässleholm och sen möter Calle upp mig i Göteborg. :) Skönt att slippa de två första bytena själv… Det är lite packning, om vi säger som så. Med tanke på att det varit jullov och jag dessutom ska ha grejer med till nästa vecka… Puh.

 
Nej, nu ska jag vidare. Pussar och kramar. Over and out.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Mm, snart är det skidåkningsdags för dig, fy vad roligt! :D
Jag bruakr alltid få tvinga mina släktingar att INTE sjunga. Det går så bra ändå... Men jag har en känsla av att dina är något mer musikaliska än mina :P
Saknar dig, tjejen! Hoppas du har det bra!
Pusspuss!

2006-01-09 @ 11:52:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback